Annons:
Etikettuppfödning
Läst 957 ggr
Kelin
10/22/14, 12:37 PM

Efterfrågan

Hur stor är efterfrågan på hamstrar? Är sugen på att starta liten uppfödning med guld och/eller dvärghamstrar, men är osäker på om man får sålt hamstrarna. Bor i Göteborg och har inte hittat så många uppfödare.

  • Redigerat 5/29/21, 3:43 PM av Herveaux
Annons:
neapeaw
10/22/14, 12:50 PM
#1

Hos mig är den stor, får mail och samtal nästan varje dag om att köpa hamster men har ju inte hamstrar till alla :) men för att det ska bli stor efterfrågan på just dina hamstrar måste man vara seriös ha en seriös sida och gärna stamtavla :) Sen en MASSA kunskap såklart. Men sen tycker jag att starta uppfödning bara för det är stor efterfrågan är helt fel. Men föder upp för sin egen skull och såklart kan man inte behålla alla men det är inte det man ska tänka på främst. Sen beror det på färg/teckning/Hårlag och temperament :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Cindy S
10/22/14, 1:38 PM
#2

Pröva de olika arterna, se vilken du gillar, och bestäm sedan. Om du redan gjort det, kolla vilka färger som "saknas" i sydsverige och sätt dig på tigningslistor för bra avelshamstrar. Följ den här sidan, kolla hur andra uppfödare får sålt sina.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Lojs
10/22/14, 3:22 PM
#3

Det är olika under olika tider på året, som inför och under sommaren är inte intresset så stort, men under hösten är det mycket större. 

Sedan beror det även en hel del på hur seriös man är, om man har genomtänkta parningar, avelsdjur som man har bra koll på, är uppfödare inom SHF  osv, så är det lättare att få sålt djur än om man köpt djur från djuraffär som man avlar på.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Kelin
10/22/14, 11:03 PM
#4

Detta ligger ett tag fram i tiden då jag vill lära mig mer om hamsterns genetik före jag ens funderar på att ta en kull. Jag skall givetvis vara med i SHF och ha stamtavla på mina djur då jag tycker det är viktigt. Skall prata mycket med uppfödare före jag börjar. Men vill även vara säker på att jag får sålt mina hamstrar, inte bara starta för att jag vill sälja. Är helt införstådd med att man inte tjänar pengar på avel av någon art. 

Har guldhamster nu som jag fått som tyvärr är från djuraffär. Av den anledningen kommer jag inte skaffa nya först hon somnat in. Har haft både guldisar, dvärgar (roborovski, vintervit). Roborovskis vill jag inte avla på då  deras temperament varken passar mig eller min målgrupp. Guldisar känns riskfyllt med papova viruset som jag ev. själv kan bära på, håller mig långt bort från andra hamstrar!

Hur mycket annonserar ni? Eller räcker det med att vara med i SHFs lista?

Lojs
10/23/14, 4:42 PM
#5

Man kan aldrig vara säker på att få sålt, ibland blir man sittande med bebisar kvar i upp till några månader, det måste man räkna med. Särskilt kan det bli svårt att få sålt om många bebisar har samma färg och helsvart och helvitt med röda ögon brukar vara lite trögsålt om inte kullen är blandad. 

Jag annonserar genom att skriva här, i övrigt räcker det med att stå med på SHF:s hemsida.  Innan jag blev reggad uppfödare annonserade jag på blocket med.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Kelin
10/24/14, 11:22 PM
#6

Tack för svar! Finns det någon sida med mycket fakta om genetiken? Engelska och svenska går bra!

Annons:
Upp till toppen
Annons: