Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 479 ggr
Cindy S
10/22/14, 8:48 AM

Skiljevägg?

Jag funderar på att köpa ett par campbells och se ifall Silke kan klara en ihopsättning, trots tidigare försök. Idén av en skiljevägg ifall de inte vill leva tillsammans, men kan vara grannar. Vad tycker ni om det? Finns det något bra material för en skiljevägg? Kan de prata genom glas och få utbyte av det? Finns bra nät?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
[Nikodemus]
10/22/14, 9:14 AM
#1

Ta samma kn bara.

Flöffo
10/22/14, 4:19 PM
#2

Köper du två ungar från samma kul och av samma kön från en uppfödare är det sällan det är problem med att ha två stycken dvärghamstrar.

Det bästa är att ha två burar. Har du inga andra bra utvägar än att ha skiljeväg tycker jag det kanske är bättre att ha något som inte är helt genomskinligt? Tänker mest att det kanske kan bli stressande för hamstern då den antagligen inte kommer förstå varför den kan se den andra hamstern, men inte komma fram till den. Har tyvärr ingen erfarenhet av skiljeväggar så har nog inget jätte bra svar. Kanske det är bättre med en slipad trävägg?

//Flöffo

Cindy S
10/22/14, 4:24 PM
#3

#2 Läs igen. Jag ville alltså ha sällskap till min dvärg, burar har jag. Två dvärgar skulle jag köpa ifall de inte går ihop med min, så att de fick sällskap av varandra. Skiljevägg vill jag ha om det går, som alternativ B, såmin dvärg får något slags sällskap om hon inte trivs med de nya hamstrarna. #3 Det vet jag.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Flöffo
10/22/14, 8:06 PM
#4

#3 Okej. Men tänker fortfarande att det borde vara bättre att ha dom i separata burar om dom inte går ihop. Och kan du inte det, en trävägg emellan.

//Flöffo

Cindy S
10/22/14, 8:25 PM
#5

Ja, det är det jag vill veta, om de kan trivas med skiljevägg och prata sinsemellan, eller om de ska ha separata burar.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: