Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 1417 ggr
Cindy S
10/21/14, 12:34 PM

Diabetes - behandla eller avliva?

Jag är konstant rädd att min lilla sötnos ska få diabetes. Ni som har campbells som fått diabetes, vad har ni gjort? Vad har veterinären sagt? Lider hamstern mycket av det, är det en dödsdom? Jag ringde nyss mina lokala apotek men de har inte diabetestest. Någon som vet var de finns att köpa online? Jag kollade två apoteksidor men hittade ingenting.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
LillyAmanda
10/21/14, 1:23 PM
#1

Jag går också med en konstant oro.. Jag tänker låta min lilla somna in om det visar sig att hon har diabetes. Men visar det sig att hon inte lider så får hon vara kvar. Har själv diabetes och vet hur jobbigt det är. Skulle inte en veterinär kunna testa?

**//Amanda

Cindy S
10/21/14, 6:13 PM
#2

Jag antar det. Jag har lånat pappas matvåg och ska hålla koll på hennes vikt och hålla koll på hur mycket hon dricker.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Moag
10/21/14, 6:48 PM
#3

Något speciellt som gjort dig så rädd för det? Så länge hamstern mår bra är det ju ingen fara, försök att inte oroa dig i onödan!

Cindy S
10/21/14, 7:11 PM
#4

Jag tror hon druckit mycket vatten, men vad jag ska göra är att fylla vattenskålen till toppen i framtiden för att hålla koll på exakt hur mycket hon dricker.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Mirre395
10/21/14, 7:25 PM
#5

Om du är rädd för att hamstern ska få diabetes, kan du alltid ge en diabetes-vänlig kost. Alltså en kost som hindrar hamstern att få det. Detta gäller inte alla hamsterar, men det är mycket säkrare om man är orolig!:) här är en video om en bra kost för cambells/hybrider: https://m.youtube.com/watch?v=pLXrJyJjNOs

[Nikodemus]
10/21/14, 7:35 PM
#6

alla djur får diabetes på något sett.

Annons:
Cindy S
10/21/14, 7:45 PM
#7

#6 Vad har du läst att alla djur får det? Vissa djur av många djurarter får det.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Mirre395
10/21/14, 7:47 PM
#8

#6 Det stämmer ju inte riktigt!? Det Finns många djur som inte kan få diabetes. Inte ens vintervita kan få det?

LillyAmanda
10/21/14, 8:22 PM
#9

#8 Alla djur kan nog. Men det är VÄLDIGT ovanligt hos vissar djurarter. :)

**//Amanda

Cindy S
10/21/14, 8:23 PM
#10

Jag hittade clinistix på apoteket.se men det var tillfälligt slut. Tur att LillyAmanda kunde hjälpa till.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Nikodemus]
10/21/14, 8:26 PM
#11

Vet det bara.

Upp till toppen
Annons: