Annons:
Etikettguldhamster
Läst 686 ggr
Yohanna96
10/18/14, 10:22 AM

Guldhamsterkull i Örebro

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår födde Qiwi sina ungar :) jag har ännu inte vågat kika in i boet för att kolla på ungarna, då Qiwi flyttade till oss för en vecka sedan så vill jag inte stressa henne. Mamma är Offwhite satin LH och pappan är offwhite LH. Det är första gången jag har en hamster kull så det ska bli spännande :)

Förväntade färger är Offwhite, creme och vit. Just nu vill jag kolla om det finns instresse för dessa hamster ungar? en ordentlig annons kommer när ungarna är lite större så jag vet att de överlever.

Annons:
Shalin
10/18/14, 11:25 AM
#1

Grattis till ungarna 🥳 Men hur kommer det sig att du köpte en parad hamsterhona? Var det en planerad parning? I vilket fall som helst hoppas jag att allt går bra, och du kan absolut ställa frågor här på sidan, då det är din första kull 🙂


Be-Bopz
10/18/14, 1:12 PM
#2

Berätta gärna mer om föräldrarna :)

Yohanna96
10/18/14, 1:33 PM
#3

Jag tog över henne i lördags av en kvinna som skulle börja med uppfödning men som av personliga anledningar inte kunde fortsätta så fick jag henne.

Yohanna96
10/18/14, 1:35 PM
#4

Mamman är en jätte mysig tjej som kommer fram och vill bli klappad så fort man står vid buren.  klättrar mer än gärna upp i handen.  Ingen av föräldrarna har någonsin bitit. Om pappan vet jag inte så mycket. men jag har om mer info om honom. så skriver om honom så fort jag får veta mer

Zaviie
10/18/14, 2:39 PM
#5

Är dem registrerade? I så fall vad heter dem? så man kan kolla upp stamtavlan osv.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Yohanna96
10/18/14, 9:53 PM
#6

Tyvärr så är dom inte registrerade. Så ungarna ska absolut inte användas till avel. Det är ett av mina krav på nya hemmen till dom.

Annons:
Shalin
10/18/14, 11:06 PM
#7

#3 Jaha okej då förstår jag. Hoppas allt går bra med ungarna och visa oss gärna bilder 🙂


Be-Bopz
10/20/14, 12:45 AM
#8

Okej, men du har ingen härstamning på dem heller?

Yohanna96
10/20/14, 9:21 AM
#9

nej tyvärr, inte än iallafall. jag försöker få kontakt med förra ägaren. men hon svarar inte. men jag hoppas på svar ganska snart.

Be-Bopz
10/21/14, 3:03 AM
#10

Okej :)

Upp till toppen
Annons: