Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1558 ggr
annlen68
9/22/14, 9:04 PM

För tidigt byta bur?

Molly har bott hos oss i 2 veckor; i en mini duna. Nu har vi beställt en duna multy medium som kommer inom ett par dagar.

Bör vi vänta innan vi byter Bur eftersom vi haft henne så kort tid?, eller går det bra på en gång?

Annons:
Scorpio97
9/22/14, 9:16 PM
#1

Beror på hamstern.  Om hon nervös och rädd så är det bättre att vänta. Är hon lugn så bör det gå bra att byta.

Ta gärna med inredningen och lite spån från gamla buren till den nya, så det luktar "rätt".


//Jessie

annlen68
9/22/14, 9:18 PM
#2

Ok :)  Nä hon verkar trygg tycker jag :)

DixieBC
9/22/14, 9:29 PM
#3

Jag ser det inte som några problem alls, absolut inte om hon verkar trygg. :) Hon kommer säkert trivas toppenbra i sin nya stora Bur!

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

panini
9/22/14, 10:25 PM
#4

Vår första guldhamster fick bo i 3 olika burar den första månaden hos oss, och det var inga problem. 

Så om hamstern är trygg i sig så bör det inte vara några problem. Fast även om hamstern kan vara rädd av sig så kan det hjälpa att byta Bur också :)

annlen68
9/22/14, 10:37 PM
#5

Tack för era svar :)  Vi kommer nog byta så fort vi fått buren. Ska bli så härligt att få låta henne få en rymligare Bur! :)

[MikaelaR]
9/22/14, 11:05 PM
#6

superbra visa gärna bild på henne i nya buren!

Annons:
Siastassar
9/23/14, 12:04 AM
#7

En frisk & nyfiken hamster tycker oftast att allt nytt är skojigt. Det kommer nog gå jätte bra att byta Bur. Bara kul för henne att få bo lite större.👍😊

Be-Bopz
9/23/14, 12:39 AM
#8

Du får nog ha utvärdering under några dagar då du har koll på henne, det är inte alltid bara att byta Bur, ser du att hon inte sover, äter och bara springer runt under 2-3 dagar så bör du byta tillbaka. Det hände mig med en hane, jag bytte Bur, men han hann att gå ner ganska mycket under dessa dagar så jag inte hade tillräckligt med koll på hur han tyckte det var, sen har jag andra hamstrar som inte bryr sig, så det är så olika.

annlen68
9/23/14, 8:23 AM
#9

#6  Ja det ska jag göra :)

#7  (y)  :)

#8  Ja självklart håller vi koll :)  Vi har ju bara henne så det blir nog inga problem 🙂

Siastassar
9/23/14, 10:15 AM
#10

Ja jag har kanske haft tur då men alla mina guldar & robbar verkar ha gillat miljöombytet precis som att de uppskattar att komma ut på nya platser tex aktiveringsplatsen som i mitt fall är ett badkar fylkt med varierande & roliga saker^^

Siastassar
9/23/14, 10:16 AM
#11

TS tala gärna om sen hur det gick😊

annlen68
9/23/14, 11:33 AM
#12

#11  Det ska jag göra :) …..men tyvärr dröjer det ett tag nu :(  Fick leveransen från zoozoo i morse (fantastiskt bra service; gratis frakt hem till dörren inom 24 timmar efter beställning!!)  -  men överdelen, i genomskinlig plast, hade inte bara en enda enstaka repa som man kanske kunnat stått ut med, nej det var flera repor, varav en på insidan som man kände att det blivit en ytlig spricka.  Tyvärr var det sista på lagret, så nu får vi vänta på att nya kommer in inom 1-2 veckor.  Väldgt besviken känner jag mig nu….

Be-Bopz
9/23/14, 1:18 PM
#13

Tyvärr är ju detta det stora problemet med ZooZoo, jag hör samma sak hela tiden :(

Annons:
lilleskutt89
9/23/14, 2:07 PM
#14

#11 - Vad tråkigt! 😕 Kolla annars med gnagarboden.se. De kan ha den i lager nu 🙂

annlen68
9/23/14, 2:17 PM
#15

#11  Tack för tipset, men har kollat gnagarboden.se och den fanns ej i lager. Dessutom tar de fraktavgift. Så jag ger zoozoo.se en chans till ; de ska skicka en ny Bur så fort de kommit i lager igen :)

Upp till toppen
Annons: