Annons:
Etiketterinredningtillbehördiy
Läst 586 ggr
Deviance
9/21/14, 11:25 PM

DIY Chews?

Är det någon som vet om man kan göra DIY Cheesy Chews? Tycker det är väldigt dyrt för en träbit med ostsmak men det kanske går att göra egna om man har trä och något att smaksätta dem med? (Om inte ost så något annat)

____________

hamstrar & fotografering

  • Redigerat 5/29/21, 3:47 PM av Herveaux
Annons:
Mirre395
9/22/14, 7:17 AM
#1

Jag brukar bara simpelt gnugga på en bit jordnöt på ytan men smaken försvinner ju så småningom… Däremot så finns det en "tutorial" på hur man kan göra detta på ett annat sätt. Hoppas det går bra att den är engelsk:) https://m.youtube.com/watch?v=RnDFXf6ZB28

Deviance
9/22/14, 7:45 PM
#2

#1 Den har jag sett! :) Funderar mest på träslaget kanske, för hennes trä var färdigköpta men finns det något "skogsträd" jag kan ta och såga samt slipa till?

____________

hamstrar & fotografering

Mirre395
9/24/14, 5:56 AM
#3

Hassel, vide och fruktträd är okej att ge dem. Björk ska också gå bra, men bara på sommartid. Det är alltså inte säkert på höst och vintertid. Du bör definitivt undvika barrträd då dem innehåller terpentin som är skadligt för hamstrar. Glöm bara inte att tvätta grenen/träet samt frysa/koka för att få bort djur om det fanns på träet:)

Deviance
9/24/14, 11:02 AM
#4

#3 Tack!

Asp har jag hört är säkert också och det har vi MÄNGDER av i skogen bakom mig men Hanna verkar inte alls tycka det är något intressant. Hon har bara ätit upp våra äppelträd men vill helst inte hugga ner dem haha!

____________

hamstrar & fotografering

Upp till toppen
Annons: