Annons:
Etikettguldhamster
Läst 3044 ggr
annlen68
2014-09-16 16:11

Rengöra inredning av trä - hur?

Har inhandlat en del inredning i trä. När jag storstädar buren brukar jag rengöra alla saker; men hur jag med trä?  Rengör ni era träsaker, och i så fall hur?

Annons:
[krysopras]
2014-09-16 16:30
#1

När jag köpte en begagnad träbur så sprayade jag den men med Virkon S efter vanlig rengöring. Det ska torka själv (man ska alltså inte torka av det) och dödar i princip alla mikrober. 

Men det är väl lite overkill om det är samma djur som ska ha grejerna igen efter städningen. Såpa tycker jag är bra för vanlig rengöring. Trä tål såpa och det är inte giftigt och har inga parfymer osv.

annlen68
2014-09-16 20:25
#2

Men hur länge tar det innan grejerna torkar måntro?   och man kanske kan torka av dem med trasa och vanligt vatten om det inte är någon särskild lukt?  Vid dålig lukt har jag Urine off .

MaaariaS
2014-09-16 23:53
#3

Jag använder piss-off när jag bara rengör trä sakerna,men när det ska flytta in en ny hamster så använder jag virkon s i både Bur och på trä sakerna.

Det tar olika lång tid att torka beroende på hur varmt det är och sånt.Jag har torkat vissa trä saker i ugnen(tänk då på att dom ska vara blöta/fuktiga) och  att sakerna inte kan komma emot grillslingorna(?) i taket av ugnen, för då börjar sakerna brinna(inte nått jag gjort såklart 😉🤪😂☝️) Och håll kolla på sakerna hela tiden och börjar det ryka för mycket, ta ut dom!!!!!Och ha inte för hög temperatur på ugnen!!!

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cindy S
2014-09-17 00:01
#4

Har du element du kan lägga dem framför? Handdukstork?

Men om inget kiss eller matrester kommit på den räcker det kanske bara med en blöt trasa och snabbt skura bort damm?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Kelin
2014-09-17 00:47
#5

Jag torkar av med fuktig trasa och ibland grönsåpa. Skulle de vara en ny hamster som skall flytta in eller en av någon annan anledning vill bli av med bakterier hade jag tagit virkon. Tar bort det mesta, används på djurparker etc!

Upp till toppen
Annons: