Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 535 ggr
tilde.wahlgren
2014-09-14 20:38

Vilket foder?

Jag undrar vilket färdigblandat Foder som är bäst enligt er och sen undrar jag vilket Foder ni använder:) ( när ni skriver vilket Foder ni använder får ni skriva egenblandat och gärna hur ni blandar) =)

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

Annons:
Fiona1234
2014-09-14 20:53
#1

Jag använder 2 sorters lösviktsfoder(hamsterblandning/hamsterlyx) och med det blandar jag ut med krossade cornflakes, havregryn, vetegroddar och solrosfrön 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

annlen68
2014-09-14 21:06
#2

Vi har Complete hamster % gerbil (kommer inte ihåg fabrikatet). Det ska vara bra näringssammansatt som jag förstått :)

tilde.wahlgren
2014-09-14 21:11
#3

#1 det ska jag nog testa någon gång när jag har fått min lilla hamster blir troligen från vallmos då det ligger ganska nära.:) #2 det låter bra :)

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

annlen68
2014-09-14 21:12
#4

#1  Nyfiken varför du blandar själv istället för att köpa färdigt torrfoder?  Ser ju att du håller på med uppfödning så jag antar att du vet vad du gör 🙂  och jag har lite att lära på fronten 🙂

Fiona1234
2014-09-14 21:29
#5

#4 Tycker inte om pellets Foder. Då de får söka efter fröer, nötter, insekter osv i naturen som fria och har inte mat i pellets form så tycker jag en fröblandning av massa olika fröer är bättre så de får skala, välja, sortera ect för både att bevara det naturliga samt sysselsättning 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Fiona1234
2014-09-14 21:30
#6

Mina har även alltid fått fröblandningar, och det älskar verkligen det. Så fort skålen fylls är dom där och knaprar 😉

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
annlen68
2014-09-14 21:43
#7

#6  Men är det inte mycket fett i fröblandningar; solrosfrön t ex ?   Känner att det är tryggt med det färdiga torrfodret så jag är säker på att vår gunstling får i sig rätt sammansättning av näringsvärden. Ska jag blanda själv blir jag osäker på hur mycket av varje.

Men Jag kanske kan komplettera med lite frön som jag gömmer i buren…? :)

Siastassar
2014-09-14 21:50
#8

Jag blandar 7 olika Foder till mina små. Pretty pets, hamstercomplete, hamsterlyx, duvblandning, parakitblandning, puik -lösvikt, fink & undulatblandning. Levande mjölmaskar köper jag varje gång jag är inne i djuraffärer.

Fiona1234
2014-09-14 22:03
#9

#7 Nja, det är nyttigt fett skulle jag anse :) Mina hamstrar har aldrig blivit feta, utan jag har sunda och stora med inte tjocka hamstrar som alltid har haft detta Foder. När bebisar och mamma ska ha mat så kompletterar jag med jordnötter samt extra solrosfrön för att få det extra lilla feta :) Annars kan du ju köpa en vanlig blandning i affären med lite solrosfrön och nötter tex. Sedan blanda i torrfodret i det :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

tilde.wahlgren
2014-09-15 06:16
#10

Undrar är hamster natural bra är där pellets ? Är där frön?

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

[Nikodemus]
2014-09-15 17:44
#11

Maskar i maten

Upp till toppen
Annons: