Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1761 ggr
PttCherie
9/13/14, 9:51 PM

Hjälp med HamsterHus!

Jag har en guldhamster, som är drygt 7 veckor gammal. Jag behöver dock köpa ett nytt hamsterhus åt honom, och hittade en med superpris. Nu är det så att jag inte vet om just deta hus är för guldhamstra? :/ kommer de genom dörren? Det är väl det jag är orolig för.. Det finns annars marsvinstorlek som är en aning för stor. 

Vad tycker ni om tvåvåningshuset? - Hamster 15 x 15 x 16 cm (bredd x djup x höjd) https://www.facebook.com/stefan.maloftis?fref=ufi

Annons:
LillyAmanda
9/13/14, 9:57 PM
#2

D e ju godkända mått. Men det är ju precis. Jag vill nog at någon annan svarar så det inte blir fel. :)

**//Amanda

PttCherie
9/13/14, 10:01 PM
#3

Så tänkte jag också :) men det är ju 2 våningar, så det lär vara uppdelad på höjden (16cm) o.O .. Sedan är måttet på ingång: 3,5 x 4 cm. Kommer guldhamster genom detta?

elima_2
9/13/14, 10:17 PM
#4

Vi har en sån till våran dvärghamster, pyttesmå ingångar och pyttelitet hus. Våran guldhamster skulle aldrig komma in.

Tog tom bort det huset från dvärgen för att jag tyckte att det var å litet..

PttCherie
9/13/14, 11:09 PM
#5

ah, ska nog köpa ett störe hus isf :)

illyria1989
9/13/14, 11:19 PM
#6

Jag köpte ett sådant till min guldis (exakt det från zooplus), det var väldigt litet! Både själva huset och framför allt öppningarna, har inte gett det till henne och tänker inte testa heller :/ Synd då det var ett gulligt hus! Möjligtvis är den större storleken bättre? Står att det är till marsvin så kanske blir FÖR stort, beror ju på vad du har för Bur osv.

Annons:
Cindy S
9/14/14, 12:10 AM
#7

Jag  marsvinsstorlek för säkerhetsskull. De kan ju fylla den med bomaterial.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

annlen68
9/14/14, 11:06 AM
#8

Tycker det är märkligt att så många produkter i handeln till hamstrar, är så smått? Passar ju mest dvärghamstrar…och ska man gå på marsvinsstorlek så blir det ju för stort :/

kaptenanna
9/14/14, 12:57 PM
#9

Jag köpte bägge husen från zooplus. Tänkte att det ena skulle passa mina gerbiler och det stora till min guldhamster. Det lilla är verkligen helt bananas litet! Tog lite bilder för att visa en jämförelse.  Har gett det stora till min guldis, och det fungerar bra som både sovhus och lekstuga. Men det lilla får nog min dvärghamster ta över, då det verkligen är LITET, och jag är inte ens säker på att det är lämpligt till min dvärgis.

illyria1989
9/14/14, 1:17 PM
#10

#9 Haha vilken rolig jämförelsebild! Löjligt litet som sagt, jag förstod knappt vad det var jag beställt innan jag öppnat förpackningen. Marsvinshuset såg mer rimligt ut, om man har plats för det dvs :)

Fiona1234
9/14/14, 1:32 PM
#11

#9 Haha, vad fånigt det lilla huset såg ut 😂

Vad kostade det stora huset Anna? 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Tessan01
9/14/14, 1:51 PM
#12

#9 Haha, den lilla var ju för löjlig! Synd att marsvins storleken är så stor, får inte plats i akvariumet jag skall köpa :( Men lilla är ju bara sååå löjlig, och liten…. Annars väldigt snyggt och sött hus. Får väl leta nåt hus annat till guldisen som skall komma hem hit :P

Fiona1234
9/14/14, 1:57 PM
#13

#12 Jag tror det huset borde få plats? 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
kaptenanna
9/14/14, 2:34 PM
#14

Haha jag vet! Jag skrattade högt för mig själv när jag ställde upp dem bredvid varandra. Betalade 75kr för det stora och 30kr för det lilla, bägge var ju på rea så jag passade på att beställa båda. Om inte annat är det lilla en lämplig tuggleksak till mina gerbiler, haha. 😂

Det stora är ju ganska stort, men som sagt så är det ju ändå bra användning av plats då det blir både sovhus och lekplats. :) 

Bifogar en bild på guldisens terrarium (mått 95x40) så får ni se hur det ser ut mer "i verkligheten". Det är lite mer skrämmande stort när det står på golvet än när det står i buren. :)

Tessan01
9/14/14, 3:02 PM
#15

#13 Möjligen =) tänkte mest på höjden då… #14 Va fint inrett! :D

PttCherie
9/14/14, 4:23 PM
#16

#9 wow tack så mycket för jämnförelserna O.O vilken skillnad! Tror dock inte att jag har plats med den stora =( så det får bli ett annat hus! Ser att du också har köpt "lekplatsen", är inte den för små för guldhamster? :)

MaaariaS
9/14/14, 10:56 PM
#17

#14 Vad har du för strö?🙂Torv?

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

kaptenanna
9/15/14, 12:16 PM
#18

#16 Lekplatsen funkar jättebra för min guldis, men hon är bara 2 månader så eventuellt blir den för liten när hon blir större. :) #17 Nej inte torv, Carefresh natural! :) #15 Tack! :)

annlen68
9/15/14, 12:53 PM
#19

Vad fint! Vill också ha akvarium; men hur gör ni när ni städar ett sånt? Är det inte tungt att lyfta? eller städar ni det på plats?

Tessan01
9/15/14, 1:13 PM
#20

Ååh, första gången jag ser nån annan använda CareFresh Natural =) Får hem mitt idag, så får testa själv. Vart så nyfiken på hur det ser ut och hur mörkt det är. fick inspiration från din Bur, då jag också gillar naturlig tema. =)

Annons:
Zaviie
9/15/14, 1:28 PM
#21

Jag har också båda sorter, det lilla är lite för litet för mina campbells(50g), övevåningen iaf. Det stora går ju att ta av övervåningen och vips så har man två hus :)

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Surpan
9/15/14, 1:31 PM
#22

Hade det lilla huset till våran dvärg, han älskade övervåningen som var "putsarplatsen", men trångt är det. Till guldisar skulle det nog aldrig funka.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: