Annons:
Etikettguldhamster
Läst 5127 ggr
illyria1989
9/9/14, 4:52 PM

Välkommen hem, ja vad ska hon heta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halvsuddig mobilbild från resan hem! Hämtade min 8-veckors tös idag, hon sov mest i bilen och gick orädd ut ur sin lilla låda i buren när vi kom hem. Nu har hon utforskat, bitit på lite trä, druckit vatten och slocknade efter en stund nerborrad i ett hörn (inte i huset eller någon av de fyra gömställen jag gjort i ordning, haha). Namnförslag mottages gärna, Donnie eller Vivvi har vi funderat på! Ska ta bättre bilder om några dagar, låter henne vara ifred just nu :)

Annons:
Cindy S
9/9/14, 4:55 PM
#1

Vio, Violet, Danielle, Tösen, någon av dina favoritkaraktärer.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Lollo 97]
9/9/14, 4:58 PM
#2

Tammy :)

[mitzylinnea]
9/9/14, 5:03 PM
#3

Jag gillar Mitzy, Glory, Zaga, Amber, Lilly och Malvina :)

annlen68
9/9/14, 5:41 PM
#4

Åh vad söt :)  Väldigt lik vår Molly, också 8 veckor, som vi hämtade för två dagar sedan :) Då kan vi följas åt här :) Var köpte du din?

illyria1989
9/9/14, 5:51 PM
#5

Tack för namnförslag, svårt det där! #4 Såg din tråd, Molly är jättesöt! Jag har haft djur hela mitt liv men det här är första hamstern :) Är det första för er? Såg att det var din dotters, härligt när barn för växa upp med djur! Min lilla kommer från Arken i Sundsvall, är Molly också från djuraffär?

[mitzylinnea]
9/9/14, 5:51 PM
#6

Ah, Sundsvallsbo? Bor själv i Timrå 😃

Annons:
illyria1989
9/9/14, 5:55 PM
#7

#6 Härnösand numera, men kommer från Sundsvall ursprungligen :) Lillan fick åka en halvtimme bil, men det gick fint!

annlen68
9/9/14, 5:57 PM
#8

#5  Ja det är vår första hamster, och vårt första husdjur :) Dottern har länge hett önskat ett husdjur och nu är hon så glad att hon äntligen fått ett :)  Vi köpte vår på Djurmagazinet här i Eskilstuna :) Imorgon tänkte vi försöka ta ut henne i rasthagen för första gången; svårt att hålla sig men det är ju viktigt att låta dem få lugn och ro de första dagarna :)  Men hon verkar pigg och nyfiken :)  Kommer också lägga upp fler bilder här vartefter; ska bli kul att följa dig och din lilla hamster eftersom de är precis lika gamla :) Spännande att följa deras utveckling :)

illyria1989
9/9/14, 6:02 PM
#9

#8 Kul, får säga grattis till hela familjen då! Jag är uppväxt med katter, hundar, hästar och allt möjligt men fick aldrig ha en hamster. Tar lite revansch nu i vuxen ålder ;) Det blir kul att följa! Min får vila i några dagar, sedan får vi börja lära känna varandra. Hon är redan orädd och verkar trivas i buren, god start.

annlen68
9/9/14, 6:08 PM
#10

Det är så kul att även så små varelser har så olika personligheter :)  Molly är som sagt väldigt nyfiken av sig och så är hon väldigt mån om sitt yttre :D  -  hon kan sitta och tvätta sig/putsa sig läänge! 😃

Vad har du för Bur?  Vi har en mini duna som ingick i hamsterpaketet. Tycker den verkar bra, vill inte ha gallerbur. Vi lär väl märka när hon blir äldre om hon verkar vilja ha en större Bur, då är det ju bara att byta upp sig till nästa storlek :)

illyria1989
9/9/14, 6:23 PM
#11

#10 Har en glasbur för tillfället (kan ses i den här tråden http://hamster.ifokus.se/discussions/540b275b8e0e7453e60036a1-duger-denna-bur) Om jag ska byta upp mig blir det nog ett större akvarium, duna maxi eller en samla-låda från IKEA.

illyria1989
9/9/14, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

"Nu är jag vaken och badar lite! Matte får ta dåliga mobilbilder i mörkret men det syns i alla fall att jag är gullig!"

annlen68
9/9/14, 10:10 PM
#13

Hihi så söt :)  Ja nu kvicknar de till de små liven :)  Molly är så rolig; hon älskar att sitta i "toaletten" - en sån där hörntoalett med tak. Där har vi grövre toalettsand. Sedan har vi i ett annat hörn ett sandbad.  Men i den förstnämnda sitter hon ofta när hon tvättar sig vilket hon gör mycket omsorgsfullt :)

Annons:
illyria1989
9/9/14, 10:17 PM
#14

#13 Haha lustigt! Jag har också köpt en hörntoa, tänkte vänta och se var hon kissar. Sandbadet var poppis!

illyria1989
9/9/14, 10:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Lite paprika kan man äta i mörkret!

annlen68
9/9/14, 10:23 PM
#16

Åh de är ju så söta så man smäller ju nästan av! :)  Vad fint och ombonat det ser ut i buren förresten! Ska nog köpa lite trädetaljer jag med :)

illyria1989
9/9/14, 10:47 PM
#17

#16 Bedårande! Mina två katter är hyfsat nyfikna, vi sitter på golvet och glor alla tre. De är duktiga dock, och jag mutar med godis. Ja, jag tycker det är fint med naturlig inredning :) just nu hänger det en filt över också så hon bara ser ut framåt.

annlen68
9/10/14, 8:38 AM
#18

#16 Förstår att det måste vara frustrerande för katterna att se men inte röra, men de vänjer sig nog 😃   Jag tycker också det är allra finast med naturlig inredning, men jag har tänkt mest praktiskt - hört att det ska vara svårt att få bort ev kisslukt från dem. (?) Men jag ska nog skaffa en sån där gnagarbro i trä i alla fall - för jag har märkt att hon vill komma upp och se ut :) Hon brukar sitta på huset ibland har jag sett :)  Ikväll blir det spännande…då ska hon få komma ut i hagen för första gången. Dottern ska fixa en agilitybana med hjälp av lego och toa-hushållsrullar bl a. Sen så ska vi ha ett sånt där tefat där som hon får springa i. Blir nog väldigt kul för henne :)  Vi har förresten inget Hjul alls. I djuraffären sa säljaren att det inte var bra - blir lätt att de kan fastna i ett evigt springande i hjulen. Hon rekommenderade att man istället låter dem springa i ett Hjul eller tefat när de får komma ut :)

illyria1989
9/10/14, 11:30 AM
#19

#18 Ja kisslukt är såklart svårare att få bort från trä, får se hur det går med det. Även hjulet jag köpt är i trä, får se hur många behov som vill uträttas där, haha. Man får nog hålla koll på det där med hjulanvändandet, de kan som sagt bli beroende. Att ha det i lekparken är nog ett bra alternativ, eller bara ha det i buren på vissa tider. Hoppas det går bra att ta ut henne, du får berätta om upplevelsen sen! :)

annlen68
9/10/14, 11:58 AM
#20

#18 Ja det ska jag göra :)

Annons:
[[Hamsterby]]
9/10/14, 3:33 PM
#21

Smullan,Tindra,tingeling,Astra,Cookie och panda.

illyria1989
9/10/14, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Hon vaknar väldigt sent tösen, tog några ärtor vid 19-tiden sedan kröp hon tillbaka till boet och vaknade nu kl.22. Verkar mer skrajsen idag än igår, jag försöker ha tålamod och låta henne göra som hon vill. Vill försöka vänja henne vid handen snart, men kanske borde låta henne vara någon dag extra :/ Namnet Doris verkar poppis på min Facebook-tråd, ser hon ut som en Doris?

[MikaelaR]
9/10/14, 10:30 PM
#23

Tycker Doris kan passa finns det andra namn. Är hon från uppfödare?

illyria1989
9/10/14, 10:34 PM
#24

#23 Har fått många namnförslag i den här tråden, är inte säker än dock. Hon är ej från uppfödare, kanske därför hon är mer skrajsen av sig. Men hon är nyfiken på sin omgivning, äter och sover, så det är iaf goda tecken :)

annlen68
9/11/14, 9:30 AM
#25

#22  Ta något gott i din hand medan du pratar med henne, så kommer hon förhoppningsvis fram och nosar på handen och kanske tar godbiten. Då förknippar hon dig med något positivt :) 

Hur är hon på kvällarna efter att hon vaknat?  Molly är väldigt livlig då, även igår fastän hon varit ute och kört slut på sig:)

Tycker hon har mycket saker i buren nu, om du kollar på länken nedan:

….köpte bl a till denna gnagarbro igår så hon skulle kunna klättra upp på och spana, vilket hon gjorde :)  Men ändå håller hon på och far runt i buren och liksom försöker klamra sig fast och klättra upp. Tycker det ser så otäckt ut, för det går så fort när hon far runt och ibland ramlar hon ju.

Jag undrar om det bara är typiskt ungar?  Tycker det är konstigt om hon är uttråkad, för hon får ju komma ut och i mitt tycke har hon väl det hon behöver i buren?

Tyckr du något ser ut att fattas?

annlen68
9/11/14, 9:32 AM
illyria1989
9/11/14, 12:26 PM
#27

#25 Är Molly handtam redan, eller hur gör ni när ni tar ut henne i hagen? Ska självklart jobba mer med det, jag har ju bara haft lillan i två dygn än. Hon vaknar som sagt väldigt sent, jag hinner bara titta på henne i knappt en timme innan jag lägger mig. Från början är hon slö, vankar omkring, badar lite, äter lite. I natt gick jag på toaletten vid 4-tiden, då var det däremot full rulle! Kl.7 när jag klev upp sov hon igen, så man får inte se mycket av henne. Tycker buren ser bra ut med tanke på ytan. Andra här skulle nog påpeka att den är för liten, jag har själv en ganska liten Bur så ska inte säga något :P Hut mycket spån har du i? Kanske hon ser ut bättre med högre höjd på bottenmaterialet, plus att hon kan gräva mer!

Annons:
annlen68
9/11/14, 12:41 PM
#28

#27  Vi lade in en liten morotsbit i kartongen som vi tog hem henne i (en sån som du hade också). När hon kröp in i den så var jag snabb som sjutton och höll för sidorna och lyfte över henne till hagen. Vi vägde henne på hushållsvågen också medan hon var i kartongen: 55 g :)  När vi lyfte tillbaka henne så sov hon i en hushållsrulle så jag tog tag i hushållsrullens båda sidor så hon inte skulle ramla ut och lade in den i buren så kröp hon ut efter ett tag :) Så jag rekommenderar toa/hushållsrulle eller transportkartongen!

Hon kom dock fram och nosade på oss igår, och vi strök henne lite försktigt på sidorna och hon protesterade inte :)  Men visst längtar man tills hon blir handtam så man får hålla henne lite :)

Förresten…vi väckte henne vid 18-tiden. Skulle väl passa henne bäst att komma ut efter 22 men det passar ju inte oss, man måste ju gå och lägga sig :)  Man kan ju försikitigt försöka vända på deras dygnsrytm. Min sambo hade flera hamtrar under sin uppväxt och de lyckades vända på dygnet så hamstern var vaken mer dagtid :)

Ja det är lite tjatigt tycker jag när alla hela tiden måste påpeka storleken på buren. Denna är ju faktiskt godkänd för guldhamstrar och åtminstone nu medan hon är liten är det ju ingen fara.

Vi har ungefär 4-5 cm tjockt lager med spån.

[MikaelaR]
9/11/14, 12:59 PM
#29

TIll nästa gång är det verkligen att rekomendera att köpa från en bra uppfödare mina två vintervita dvärghamstrar var handtama från dag 1 :)

annlen68
9/11/14, 1:07 PM
#30

#29  Det vill jag göra nästa gång; men verkar inte finnas någon uppfödare här i närheten. Bor i Södermanland. Fanns en i Julita-trakten förut men enligt hennes hemsida har hon uppehåll just nu.   Tror ni att uppfödare kan ordna med transport eller vill de att man kommer och hämtar?

Tessan01
9/11/14, 1:52 PM
#31

#30 Det finns djurtransport iFokus, där finns det säkert nån som åker nära dig nån gång. Och för de flesta uppfödare är det ok om man får nån att hämta hamstern :)

Elinim
9/11/14, 2:22 PM
#32

#22 Personligen tycker jag att Doris är ett perfekt namn på en liten hamstertjej, min första hamster hette nämligen Doris och var helt underbar 🙂

illyria1989
9/11/14, 5:46 PM
#33

#32 Det blir nog Doris! Mysigt, får hoppas att min blir lika go bara hon vant in sig lite :)

illyria1989
9/11/14, 5:52 PM
#34

Jag har faktiskt bytt upp mig till största dunan nu! Hon har inte flyttat än, men när hon blir lite större och är tam. Jag måste dock säga att dunaburen verkar himla ömtålig! Ranglig och verkar spricka lätt. Hur ska man våga flytta runt på denna?! (vid städning etc). Gigantisk var den också, perfekt för Doris, mindre perfekt för min lägenhet. Vete sjutton var den ska stå :P Jag har samma "problem" med uppfödare, finns ingen i närheten. Om det blir en hamster till efter denna ska jag kolla transportalternativ bättre.

Annons:
[MikaelaR]
9/11/14, 7:04 PM
#35

Jag tror inte dunaburar går sönder så lätt inte vid normal hantering, Maxi dunan har du köpt? wow det är ju en jättestor bur… vilken lyx! 😃

Mina hamstrar har den mellanstora och den tar redan upp mycket plats, men dem trivs med utrymmet för dem klättrar inte på väggarna. Jag åkte en bit för att köpa mina hamstrar tyckte det var värt det då det ändå handlar om ett djur som jag ska ha ett bra tag… Sen finns det en del som transporterar som sagt.

illyria1989
9/11/14, 7:57 PM
#36

#35 Yes, maxi (multyversionen med tätt galler). Haha ja den var verkligen stor! Skiljde typ 200 spänn mellan den och mellanstorleken, så tänkte att det är lika bra att ta den stora. Placering är det värre med! Får ta till någon ommöblering :)

annlen68
9/11/14, 8:19 PM
#37

#36  Vad är det för mått på den?  Tittade på en storlek större än mini dunan och tror den var 71 cm lång.

Det är det som är problemet - var man ska ha en så stor Bur..:)

annlen68
9/11/14, 8:21 PM
#38

Är det en sån här?  🙂

http://www.cyberzoo.se/gnagare/burar/ferplast/ferplast-hamsterburar/fp-maxi-duna-multymix-99x515x37cm.html

Wow - i så fall får hon riktigt mycket plats :)

illyria1989
9/11/14, 8:23 PM
#39

#37 Den största är nästan 1 meter lång! 99x51cm tror jag. Mellan är som sagt runt 70cm. Ångrar mig nästan lite, men härligt för Doris med uppsving :)

annlen68
9/11/14, 8:26 PM
#40

Mellan dunan blir det nog om Molly verkar bli trångbodd. Ja för Doris blir det ju toppen kan jag tänka 😉

[MikaelaR]
9/11/14, 8:27 PM
#41

Jag tog den mellanstora eftersom min lägenhet inte är speciellt stor och det är redan svårt att placera den på hyllor osv men har hittat en lösning 👍

Ångra dig inte, Doris har det lyxigt med allt det utrymmet dessutom kan du skaffa fler hamstrar i framtiden som också får bo så bra, fota gärna hur det ser ut sen!

Annons:
illyria1989
9/11/14, 8:39 PM
#42

#41 Ja får hoppas att den håller till framtida små vänner också! Hon ska som sagt få bo in sig i den mindre buren så länge, när det känns bra för oss båda får hon flytta. Ska absolut ta bild när det är klart :)

annlen68
9/11/14, 8:41 PM
#43

#41  Nyfiken på vad du har för lösning på placering av buren? Har du någon bild? :)

illyria1989
9/11/14, 10:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Det här att ta bilder på ett nattdjur var ju inte det lättaste! Jag som faktiskt fotograferar mycket med systemkamera skäms nästan över dessa griniga bilder. Hursomhaver, Doris vaknade kl. 22 idag också, nu äter hon en ärta till frukost!

illyria1989
9/11/14, 10:04 PM
#45

*GRYNIGA bilder, haha

MaaariaS
9/11/14, 11:57 PM
#46

#34 Ta det lugnt när du öppnar gallret annars kan det spricka vid galleröppningen😕Jag tar haft två "dunor" och båda sprack och jag tyckte jag var försiktig😕

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

illyria1989
9/12/14, 9:30 AM
#47

#46 Mja, där verkade det väldigt knakigt, har inte ens lyckats trycka dit gallret ordentligt. Tycker en så pass dyr Bur borde vara bättre konstruerad, men de tjänar väl pengar på att folk köper nya.

annlen68
9/12/14, 9:33 AM
#48

#47  Antar att det är samma konstuktion som övriga dunor; och jag vet att gallret var lite svårt att få dit. Man fick trycka ganska hårt, blev osäker på om vi verkligen gjorde rätt. Vill ju inte att den ska gå sönder.  Håller med att de är lite väl plastiga för sitt pris, men annars är jag nöjd med den :)

Annons:
illyria1989
9/12/14, 10:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Idag väckte jag faktiskt Doris kl.21:30. Hon var lite skraj först men tog sedan en jordnöt från min hand! :) Köpte rostade jordnötter med skal, gott tyckte jag också. Curlande matten öppnade halva så hon fick en början, hon håller fortfarande på, haha.

annlen68
9/12/14, 10:32 PM
#50

#49  Åh så gott med en nöt :)  Doris är så söt och väldigt lik Molly <3 Tycker det är så gulligt när de sitter och håller fast det de äter med sina små "händer" :)  Molly smakade gröna ärter ikväll, det tyckte hon om ❤️

illyria1989
9/12/14, 10:41 PM
#51

#50 Haha ja det är så gulligt! De som inte gillar gnagare brukar tycka att det är "händerna" (och svansen på de som har lång svans) som är obehagligt, men jag tycker det är jättesött!

Ärtor är väldigt poppis hos Doris också, har bytt till gurka emellanåt nu så det inte blir för mycket socker. Lade ut en video på instagram förut, chansar och ser om länken funkar här: instagram.com/p/s27BrVhme4

[MikaelaR]
9/12/14, 10:43 PM
#52

Mina hamstrar älskar också ärtor äter direkt från min hand

annlen68
9/12/14, 10:44 PM
#53

#51  Då ska jag kolla in länken :)  Ja lång svans tycker jag är lite läskigt, skulle inte vilja ha en råtta eller mus ;-)  Men hamstrar är ju bara söta :)

illyria1989
9/12/14, 10:49 PM
#54

#52 Mysigt! Vi är bara inne på dag fyra här än, min tar i alla fall emot när man ger henne godis "i nypan". Ska börja öva öppen hand när hon känner sig bekväm :)

#53 Haha ja det är många som tycker det. Jag har som sagt haft gerbiler innan, och någon gång i livet skulle jag vilja ha råttor. En kompis till mig hade råttor när vi var små, de var jättegosiga och tama som små hundar.

illyria1989
9/12/14, 10:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Äta gurkaa!

Annons:
LillyAmanda
9/12/14, 11:00 PM
#56

Ååh, vad jag blev sugen på en guldis när jag såg dina bilder. Har en dvärg i nuläget. Såå söta bilder ♥

**//Amanda

illyria1989
9/12/14, 11:03 PM
#57

#56 Åh, tack! Det här är min första hamster någonsin, går bananas med bilderna :P
Kan man se bilder på din lilla någonstans? :)

LillyAmanda
9/12/14, 11:05 PM
#58

Har inga bilder på denna dator, men kan ju lägga in/göra en bildtråd från vår andra dator :)

PS, hon heter Lilly :)

**//Amanda

annlen68
9/12/14, 11:06 PM
#59

#55  :)   Vad gör Doris annars så här på kvällarna?

Jag mår så dåligt över att Molly alltid vid den här tiden far runt som en tok och klättrar på buren och ramlar ner…är så rädd att hon ska göra illa sig :(  och tycker så synd om henne.  Stoppar man ner handen så börjar hon direkt att klättra upp på en.  Det är klart - hon är ju som piggast nu och hon skulle nog tycka det var jättekul att komma ut i hagen NU..;-)

Hoppas det är övergående. Får prata med dem på Djurmagazinet; de skulle ringa upp i helgen och höra hur det går :)  De frågade om vi ville det :)

[MikaelaR]
9/12/14, 11:10 PM
#60

#59 jag tycker verkligen du borde skaffa en större Bur till din hamster minidunorna är verkligen små, mellan och maxi är bra storlek enligt mig iallafall verkar vara många hamstrar som får ut sin energi på dem ytorna :)

annlen68
9/12/14, 11:15 PM
#61

#59  Ja det lutar nog åt en mellanduna, den som är 71 cm. Attans..vi som nyss köpt den här. Hur lätt är de att få en sån här Bur såld måntro?

illyria1989
9/12/14, 11:18 PM
#62

#59 När jag hör att hon håller på att vakna brukar jag lägga en grönsaksbit utanför boet, då tar hon den och äter där inne. Efter ett tag kommer hon ut och putsar sig väldigt omsorgsfullt, badar sandbad, putsar sig lite till.

Hon verkar inte särskilt "morgonpigg", det tar ett bra tag innan hon kommer igång. Just nu äter hon, det fanns spännande hundkex i skålen! Efter maten brukar hon få fart, då springs det och busas, gömmer mat och gnager på saker :)

Idag har jag som sagt börjat lite smått att tämja henne, det ska vi fortsätta med litegrann varje kväll framöver, för se hur det går!

TIPS: "ErinsHamsters" på Youtube gör jättebra videos om allt som har med hamsterskötsel att göra, tex denna hur man får sin hamster tam i olika steg: http://youtu.be/_qwxJLw7l24

Annons:
[MikaelaR]
9/12/14, 11:21 PM
#63

#61 pröva att lägga ut den på blocket, du måste såklart sänka priset men det brukar finnas folk som är intresserade 🙂

annlen68
9/13/14, 12:17 PM
#64

#62 Jättebra video du länkade till :)  Verkar som att vi gjort ganska "rätt" då :) På kvällarna när hon är som piggast så behöver man bara sticka ner armen så klättrar hon upp i handen/armen och då kan man både stryka på henne och ta i henne. Det enda hon gör är att försöka "vandra vidare" :D  Då blir nästa steg att försöka vänja henne med att plocka upp henne med bara händerna men det väntar vi med ett tag …

AnnaCDSG
9/13/14, 5:14 PM
#65

Vad söt hon är! :)

illyria1989
9/20/14, 8:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Dagens Doris ❤ Hon har bott hos oss i snart två veckor! Funderar på när jag ska byta hennes bur; har skaffat en maxi duna, men avvaktat då jag inte vill stressa henne.

Moast
9/20/14, 9:22 PM
#67

Haha vad lustigt jag tänkte på Doris på en gång!:)

illyria1989
9/20/14, 9:23 PM
#68

#67 Haha passande namn med andra ord, kul! :)

annlen68
9/20/14, 10:35 PM
#69

#66  Lilla söta Doris <3    Ser så himla mysigt ut i hennes Bur :)   Har bestämt oss för att beställa multy dunan från zoo zoo i alla fall, mycket billigare än i butik + att man får 50 kr extra att handla för :) För att inte tala om att de kommer med paketet till dörren helt gratis :)  Längtar otroligt mycket efter att låta henne få flytta in i en större och rymligare Bur, men som du säger kanske man ska vänta lite  till. Imorgon är det 2 veckor sen vi hämtade Molly <3

Annons:
Fiona1234
9/20/14, 10:43 PM
#70

Åh, vilken sötnos du har! :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

illyria1989
9/20/14, 11:35 PM
#71

#69 Hoppas det funkar bra för er att beställa därifrån! Jag skrev ju en hel radda om mina problem i din andra tråd, nu är det i alla fall löst :) Tycker om den här buren då man ser henne så bra och den är lätt att inreda naturligt. Men ska man tänka på hamsterns bästa är det såklart bättre med större yta! Vete sjutton hur länge jag ska vänta, har beställt lite nya leksaker så ska nog vänta in dem i alla fall. #70 Tack! Jag är mycket nöjd ;)

illyria1989
9/27/14, 7:45 PM
#72

Nu har Doris bott hos oss i snart tre veckor, igår kväll fick hon flytta till sin Duna Maxi! Läs och se bilder på det här (länk)🙂

Upp till toppen
Annons: