Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 13830 ggr
kaninennea
9/7/14, 5:45 PM

Ikea SAMLA låda som bur?

Jag funderar på att köpa ikeas SAMLA låda som Bur.. Jag tycker verkligen inte om att Pepsi gnagar på locket och sen trillar, och jag tycker att buren är för liten också! Vad tycker du som har den som Bur, är den bra?? Jag ska isåfall köpa den största (130 liter eller något sånt). Men kan någon hjälpa mig med bilder osv? Tack på förhand!!

Annons:
Scorpio97
9/7/14, 5:48 PM
#1

Jag har den inte själv (får inte för mamma eftersom hon inte tycker det är en bur), men den är väldigt bra som Bur. Tänk på att göra hål eller sätta nät i locket bara.

Väldigt stor för det billiga priset.


//Jessie

Ikajo
9/7/14, 5:53 PM
#2

Jag har SAMLA låder som Bur till mina gerbiler, så jag skulle anta att det fungerar lika bra till hamstrar. Borra hål i locket bara.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Tessan01
9/7/14, 5:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag tycker den är superbra, har en ( snart två ) själv :) Jag har gjort 77 st 8mm hål i locket, men misstänker att det är för lite. Därför har jag en bit av locken på sidan ( se bild ) så dom får mera luft. Jag skall förmodligen fixa nät på ena sidan, eller i taket. Då räcker det nog :) Jag tycker den är väldigt lätt att inreda, sen är den stor och rymlig också. Och billig också. + att man kan ha mycket spån ( eller vad man nu har ) också. =) Så tycker verkligen du skall köpa en sådan! Mvh. Tessan PS : Vet att inredning är tråkig, har mera på gång! :)

cleia80
9/7/14, 6:03 PM
#4

Jag har fem stycken och tycker de är toppen! Har skurit stora hål i locken så dem blir som en ram och sen skruvat fast nät.

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

kaninennea
9/7/14, 6:05 PM
#5

Tack för hjälpen, har pratat med mamma och vi ska snart åka till ikea och då ska jag köpa en sån Bur, men jag har en fråga till haha, finns det några grejer på ikea som funkar som leksaker, Pepsi verkar understimulerad. :)

[MikaelaR]
9/7/14, 6:06 PM
#6

Jag tycker man ska ha helt öppet om man ska använda en Samla låda det är redan dålig ventilation i en sån enligt jordbruksverket om jag minns rätt typ nät eller någon annan lösning annars finns bra dunaburar

Annons:
Fiona1234
9/7/14, 9:14 PM
#7

#3 Luftventilationen är tyvärr för dålig där 😕

Då du har robbar och låg inredning så behöver du ej ha lock om du inte har typ katter eller så 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[MikaelaR]
9/7/14, 9:16 PM
#8

Jag håller med #7  om det med luftventilation det räcker inte med bara några hål i locket utan man måste ta bort locket helt och hållet för att få någorlunda ventilation.

Tessan01
9/7/14, 9:18 PM
#9

Okej, då tar jag av locket tills jag fixat minst när på några sidor, samt lock. Eller så låter jag det va ;)

[MikaelaR]
9/7/14, 9:18 PM
#10

Om du tycker din hamster verkar understimulerad borde du ta ut den i en rasthage varje dag ge den något att gnaga på till exempel pinnar men då pinnar som ej är giftiga för hamstern! du kanske kan prova på ett hamsterhjul. Tunnlar brukar vara mycket poppis hos hamstrar, man kan använda hushållsrullar eller toarullar.. ta gärna in många i buren.

kaninennea
9/7/14, 11:32 PM
#11

Jag ska skära bort nästan hela locket och sätta hönsnät där, vi har katter och ett småbarn så lock behövs haha. Men annars stänger jag alltid dörren för katterna :) Meen jag ska köpa lådan och pröva som Bur annars byter jag tillbaka till duna buren..

Scorpio97
9/7/14, 11:40 PM
#12

#11 Det är dock ganska stora hål på hönsnät. En hamster eller en katt-tass kommer igenom. Skulle nog välja ett nät med mindre hål (: Eller om du lägger hönsnätet i flera lager, så funkar det nog.


//Jessie

kaninennea
9/7/14, 11:43 PM
#13

Jag vet.. Men ingen av katterna är ett dugg intresserad av hamstern och kommer aldrig in i mitt rum (jag har ju stängd dörr). :D jag får väl se hur det blir!

Annons:
BlackandBlue
9/8/14, 10:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Såhär bor en av mina ;) jag har gjort en träram med kycklingnät. Har inte så hör inredning så de når upp ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

BlackandBlue
9/8/14, 10:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Såhär bor en annan ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

kaninennea
9/8/14, 9:27 PM
#16

Fina burar! #15

BlackandBlue
9/8/14, 9:40 PM
#17

#16 Tack :D

nu syns det ju inte så bra, burarnas inredning ser väldigt platt ut X) men jag kan säga att det finns mycket skrymslen i dem som de gillar att springa runt i ^^

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Annisch
9/9/14, 10:21 AM
#18

Samlorna är superbra tycker jag! Stora och man kan ösa på ordentligt med bottenströ. Jag har gjort ett stort hål i mitten över hela locket och har änsålänge inte behövt nät då han inte når upp, men då bor här ingen katt heller..

Enda negativa i min mening är att de är ganska otympliga, går inte att stuva in i en bokhylla ex.. Våran står lite halvfult mitt i vardagsrummet, men hamstern är ju nöjd så den får stå😛

AnnaCDSG
9/10/14, 5:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jag är också jättenöjd med samlalådan som Bur. De hamstrar som bott i såna har verkat trivas bra och ett plus är att lådan är väldigt lättstädad. :)

Inredningen varierar men såhär ser det ut hos Yume nu.

Mollypierce
9/10/14, 6:10 PM
#20

#19 vad har du för rör? :)

Annons:
kaninennea
9/10/14, 6:12 PM
#21

#19 Herregud en drömbur!!

AnnaCDSG
9/10/14, 9:59 PM
#22

#20 Det är ett plaströr som går att böja lite som man vill. Gillar egentligen inte att använda plast men jag håller koll så att hon inte börjar gnaga på röret. Köpte det billigt på djurmagazinet för något år sen. Kan hända att de fortfarande säljer dem. :) 

#21 😃

tilde.wahlgren
9/14/14, 7:40 AM
#23

 förlåt ts föratt jag lånar tråden #22 ska du fortsätta med hamsteruppfödning?

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

AnnaCDSG
9/14/14, 5:20 PM
#24

#23 Nej, troligtvis inte, i alla fall inte just nu med papova i Sverige. Men jag hoppas verkligen att det kan bli av igen i framtiden. :)

(Förlåt för OT)

Wellcraft
9/14/14, 7:35 PM
#25

Jag använder bara dessa & de är dem bästa burarna enligt mig.
Man kan ha rikligt med spån & inredning, hamstern har inget galler att gnaga sönder tänderna på & inget den kan ramla och skada sig ifrån.
Jag har inget nätlock på mina då jag inte har några djur som ger sig på dem.
Man har man katter eller opålitliga hundar vad gäller sådant så ska man givetvis skydda smådjuren.

De är dessutom mycket stora och rymliga, med en massa möjligheter för miljöberikning.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

ninnip
9/15/14, 11:23 AM
#26

Jag har en sån till en av mina och jag gillar den verkligen! Har inget lock på min men har en filt över den delen han sover så det ska bli lite mörkare. Har borrat ål för vattenflaskan och sen har jag den bara som den är! 😂

Underthedoge
12/28/14, 4:47 PM
#27

Lite sent inlägg, men såhär är min Bur.

Jag gorde kanten av trälister, men tog jäääte långt med mina kassa verktyg :/ Dock så blev jag nöjd, innan hade jag en liten gallerbur i kanske någon vecka, men den gillade inte Pepsi.

Annons:
kaninennea
10/10/15, 10:46 PM
#28

Tack för alla svar :)

Upp till toppen
Annons: