Annons:
Etikettguldhamster
Läst 402 ggr
Trissen
8/28/14, 7:59 PM

Tips på bra hjul!

Vi bytte från ett plasthjul till ett trähjul för ett litet tag sen, dels på grund av att det lät så av det i plast och dels för att trähjulet rent estetiskt är snyggare. Såg i morse att vår guldhamster hade skrapat i frambenen, så hjulet åkte ur buren. Nu undrar jag om det är någon av er som har tips på bra och vettiga Hjul? De får gärna vara snygga estetiskt också. ;-)

Annons:
Lol V Stein
8/28/14, 9:15 PM
#1

Jag har det här hjulet, tycker det är tyst och snyggt. http://www.zoo.se/produkter/smadjur/lek-aktivering/springbollar-hjul/trahjul-23455.html

Annika Hermanrud
8/29/14, 3:03 PM
#2

Vi har Flying saucer till våra små. Det ser ut ungefär som ett tefat eller en parabol i miniatyr…. Jättelätta att hålla rena och gnisslar inte som plasthjulen gör. Dessutom finns det ingen chans för hamstern att skada sig.

Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar

tilde.wahlgren
8/31/14, 7:01 AM
#3

#2 när de flesta dvärghamstrarna springer så springer de så att de trillar av det finns nästan aldrig någonting som inte är farligt och hamstern springer på sned

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

The Animallovers!!!
8/31/14, 11:03 AM
#4

Jag har själv inte hamster men jag tycker det bästa och mest naturliga är att köpa en lekhage och låta dem springa där eller låta dem springa i badkaret eller på sängen:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

panini
8/31/14, 12:50 PM
#5

Låt de springa utanför buren någon timme om dagen i stället och hitta annan aktivering den kan göra i buren istället.

Upp till toppen
Annons: