Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 319 ggr
Felicia1995
8/19/14, 1:24 PM

Hur gör ni med pälsen?

Ni som har långhåriga guldhamstrar hur håller ni pälsen fri från spån som fastnar och blir som bollar i pälsen? Jag klipper bort det längsta så han ska slippa få alla dessa ''bollar'' och har en liten borste som jag använder då och då. Men jag tycker allt fastnar ändå 🤪 Jag har hampaströ i hans akvarie.

Nu går det ju ändå bra men tänkte ändå kolla med er hur ni sköter pälsen på era små vänner. Hur och hur ofta? Eller har ni några andra tips på hur ni gör så får ni gärna dela med er av dem också. Jag äger min första LH också så det kanske finns fler som vill ha lite tips och råd tänkte jag 👍😃

// Med vänliga hälsningar, Felicia Vinkar
 ~ Ett hem utan hund är bara ett hus ~

Annons:
Annisch
8/19/14, 1:40 PM
#1

Hitta ett Bottenmaterial som inte tenderar att fastna så mycket - till mina långhåriga hanar är det uteslutet med t.ex. spån, just eftersom det fastnar som du beskriver! Medan till honorna har det gått bra, de är ju inte fullt lika långhåriga. Antar att det är en hane du har? 

Jag småborstar igenom "kjolen" på dem då&då men det behövs rätt sällan, om inte strö fastnat i pälsen då.

Testa byta ut hampaströet mot något annat och se om du funkar bättre? Alspån, Toa-lätt eller STL-strö är värt att prova.🙂Har aldrig testat hampaströ så har ingen erfarenhet av det..

Annisch
8/19/14, 1:42 PM
#2

Hehe oj ser ju nu att du skrivit att det är en han.😃

tilde.wahlgren
8/19/14, 7:37 PM
#3

Fastnar care fresh?

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

Wellcraft
8/19/14, 8:11 PM
#4

Jag borstar med en mjuk tandborste varje dag.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Tessan01
8/19/14, 8:20 PM
#5

#3 Nepal, borde inte det =)

Upp till toppen
Annons: