Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 975 ggr
Candela
8/15/14, 3:41 PM

Nu går hon snart bort, tror jag..

Min lilla flicka (eller gamla tant på 2 år och 2 månader, rättare sagt) har betett sig lite annorlunda mot förut.

Vanligtvis när man tar ut henne ur buren brukar hon vilja krypa bort ifrån en och undersöka omgivningen. På sistone har hon inte varit lika snabb längre, vilket inte är så konstigt kanske. Men igår la hon sig bara ner på sängen när vi släppte ut henne. Hon sträckte ut sig lite på sidan och det såg ut som om hon flämtade. Hon reste sig dock efter en stund och gick några steg, men la sig återigen.

Så jag misstänker att slutet är nära. Jag är i alla fall beredd på det. Lilla flickan då ❤️ Inte oväntat att hon kommer dö snart med tanke på hennes ålder, och jag är ändå glad över att hon får dö av ålder istället för sjukdom, men det blir tomt sen.

Annons:
Mandypandy
8/15/14, 3:48 PM
#1

varför inte ta henne till veterinären ?  så dom kan hjälpa dig innan

det är försent

Candela
8/15/14, 3:59 PM
#2

Hjälpa mig med vad? Avlivning?

Nej, jag tror faktiskt hon får en bättre död om hon får somna in hemma. Tycker det har sett så otroligt obehagligt och stressande ut för djuren när jag lämnat för avlivning tidigare (i de fallen har det dock varit nödvändigt pga sjukdom).

Jag tror inte hon lider nu, hon är nog mest trött i kroppen som man blir när man blir gammal. Har möblerat om i buren så hon inte ska behöva anstränga sig i onödan.

annakarin_li
8/15/14, 8:38 PM
#3

Det är så jobbigt och se sina små raringar gå bort. Men jag hoppas att hon får somna in stilla och att du får vara med henne då!

Mandypandy
8/16/14, 12:20 PM
#4

Nej jag tänkte mer om att dom kunde se vad som är fel och du då kunde kanske få nån slag medicin till henne så hon piggnar till ger du henne tillräckligt med c-vitamin ?

Mandypandy
8/16/14, 12:21 PM
#5

för jag menar 2 år är inte mycket med tanken på att dom kan leva upp till 8 år

Fiona1234
8/16/14, 12:30 PM
#6

#4-#5 Det är hamstrar vi pratar om inte marsvin. Hamstrars vanliga ålder ligger runt 1,5-2 år.

Sen så ska man inte ge extra vitaminer då de får i sig alla nödvändiga vitaminer genom deras basfoder.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
annakarin_li
8/16/14, 11:07 PM
#7

Hur går det för er?

Candela
10/5/14, 12:14 PM
#8

Tjejen lever än 😃 Hon går bara ut ur boet för att äta, kissa och dricka visserligen, så lite slö börjar hon bli. Men hon verkar må bra än så länge. 2 år och 3 månader gammal nu 🙂

annlen68
10/5/14, 1:18 PM
#9

#8  Så länge hon inte verkar lida på något sätt, så är det ju underbart så länge du får ha henne kvar :)

annakarin_li
10/5/14, 5:52 PM
#10

Å så skönt att jon fortfarande mår bra Klart man får vara trött när man är så gammal ;-)

Candela
10/25/14, 1:08 PM
#11

Nu har gumman somnat in ❤️ Det känns tomt utan en liten hamster här hemma..

annlen68
10/25/14, 1:13 PM
#12

#11  😕 beklagar - kram ❤️

Mimmi_Lola
10/25/14, 2:43 PM
#13

#11 Beklagar verkligen! 🌺

Med vänlig hälsning, Mimmi

Annons:
LillyAmanda
10/25/14, 3:59 PM
#14

Synd 💖 Tänk på att hon fick ett bra liv hemma hos dig❤ Vila i frid 💖

**//Amanda

annakarin_li
10/25/14, 5:28 PM
#15

Beklagar verkligen! Sov gott allra sötaste pälsboll! @):-

ninnip
10/25/14, 9:25 PM
#16

Vila i frid lilla pälsis! ❤️🌺

Tessan01
10/25/14, 10:15 PM
#17

Beklagar sorgen😢

Styrkekramar till dig! ❤️

Vila i frid fina pälsis  🌺

Upp till toppen
Annons: