Annons:
Etiketthamster
Läst 2592 ggr
[MikaelaR]
2014-08-01 23:25

Hund + Hamster

Har ni en Hund + hamster? Hur funkar det för er?

Om jag skaffar en hamster nu fast jag har hund skulle Dem skulle aldrig vara tillsammans med varandra eller så, hamstern skulle vara i dunaburen och dem gångerna hamstern får springa löst i en inhägnad på golvet & leka av sig… skulle hunden vara i ett annat rum! :)

Annons:
Lexie82
2014-08-01 23:28
#1

Jag har hund, kanin och ett helt gäng med dvärghamstrar. Funkar ypperligt. Det du ska tänka på är att en duna inte väger så mycket och kan därför knuffas ner på golvet av nyfikna hundar och katter.
 Jag har dvärgisar i samlalådor som är så pass högt att hunden inte når, och några fler i ett stort akvarium som är för tungt för hunden att flytta på.

[MikaelaR]
2014-08-01 23:33
#2

Jag har en jättehög hylla och har en väldigt liten hund så tror inte det är några problem tack för tipset

IngaTrnqvist
2014-08-01 23:40
#3

Jag går i tankar om hamsterköp och har även haft hamster och hund tillsammans förut. Det har fungerat utmärkt då hamstern är i sin Bur på en hylla och hunden (oftast) på golvet. Fast han var förvisso lite skraj för hamstern, så han höll sig på behörigt avstånd. Så jag tror det fungerar utmärkt så länge hunden inte kan komma in till, eller stressa hamstern.

Zaviie
2014-08-01 23:57
#4

Jag har hamster och hund och mina hundar har helt enkelt lärt sig att man inte får titta på mattes guldklimpar. Men för all del så har ju hamstrarna lock och är en hamster lös så är inte hundarna med + ett bra stoppkommando för säkerhetskull.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

[vanilla skye]
2014-08-02 00:24
#5

Har hundar, inklusive hamstrar.

För det mesta så brukar hamstrarna ha sina burar där hundarna inte får vara.

Har ett rum där det är "hund-förbud" och där ska inga hundar vara och där bor hamstrarna. Burarna står upphöjda från golvet (ifall att en olycka skulle hända).

Har hänt en tragedi en gång, då min äldre tik rev ner en hamsterbur och locket öppnades så tiken fick tag i hamstern, det var absolut inte roligt, dessutom var det "favoriten" som blev uppäten, så mindre hundar kan också hitta på dumheter…

Ha buren på ett säkert ställe, det brukar oftast gå bra, om man inte har en riktigt smart råttjägare till hund! komihåg att katter också lätt kan öppna upp hamsterburar.

[MikaelaR]
2014-08-02 00:30
#6

Jag vet att små hundar kan få tag i smådjur och göra dumheter självklart… men har man buren på en stadig HÖG hylla med bra utrymme är det inte så stor chans att det händer speciellt inte när hunden är liten. Otur att det hände för dig 😕

Annons:
NinniH
2014-08-02 19:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag hade hamstrar innan hundarna, så de är ju uppvuxna med hamstrar omkring sig. Inga problem överhuvudtaget och vår hane blev väldigt bra kompis med en av hamstrarna. Så när Arthur var ute ville Grim också vara med.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[MikaelaR]
2014-08-02 19:30
#8

NinniH söt bild! ❤️

Upp till toppen
Annons: