Annons:
Etikettguldhamster
Läst 386 ggr
Ninwe
8/1/14, 9:39 PM

Minimått på hus

Hej! Jag satt just och kollade runt lite på hamstertillbehör (skulle gärna vilja skaffa guldhamster). Hittade ett jättegulligt trähus, men kom sedan på att det kanske finns regler för hur stort det måste vara? Hittade på jordbruksverkets hemsida att en BOLÅDA måste vara 15x15x10cm. Men för kanin (som jag har fyra stycken) gäller bara måtten för bolåda för hona med kull. Annars är det bara att alla djur som finns i buren ska få plats på och under huset. (Har jag fattat det som i alla fall) Hur är det för hamster? Gäller de ovanstående måtten även för en ensam hane t.ex? :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Annons:
Lojs
8/1/14, 9:39 PM
#1

Japp, de måtten gäller alla.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Ninwe
8/1/14, 9:48 PM
Fiona1234
8/1/14, 9:51 PM
#3

#2 Ingången är tyvärr för liten, det är anpassat för dvärghamster 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Cindy S
8/1/14, 9:51 PM
#4

Kanske blir svårt att ta sig in med fyllda kinder. Jag valde ett hus med platt tak för att ge min hamster en extra nivå.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Lojs
8/1/14, 9:52 PM
#5

Nej, det är för litet. Animail har en del söta hus som är stora nog. http://animail.se/smadjur/lek-inredning

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Ninwe
8/1/14, 9:54 PM
#6

#3 Konstigt då att det står att det passar för guldhamster. Retar mig att det står sånt på många sidor.. Bra att man kan fråga kunniga människor här! #4 Jo, det har du ju rätt i.. :-) Vart kan man få tag på lagom stora hus i trä (med bark) annars? :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Annons:
Ninwe
8/1/14, 9:54 PM
#7

#5 Ska kolla in där! :D

Hälsningar,
Ninni :-)

Fiona1234
8/1/14, 9:55 PM
#8

#6 Louise länkade till en bra sida 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Ninwe
8/1/14, 9:59 PM
#9

#8 Såg det sen! :-) Det finns ju väldigt många fina keramikhus också. Om man har några hus som följer måtten, gör det något om man har nåt sånt i keramik som inte gör det? Mest för att det är fint? Då kan ju hamstern välja de andra om den känner att det är för litet. :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Ninwe
8/2/14, 8:11 PM
#10

Är vanliga toarullar också för små för guldhamster? :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Fiona1234
8/2/14, 9:21 PM
#11

#9 Jag har 3 hus till en av mina guldar, ett trähus och 2 keramik hus men hon sover i det minsta keramik huset haha! #10 Nja, de gillar ju annars att gnaga på dom! :D

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Lojs
8/2/14, 9:26 PM
#12

#10 Ja, det har hänt att hamstrar fastnar i dem, men det är bara att klippa upp dem innan hamstern får dem så är det inga problem. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Ninwe
8/2/14, 9:46 PM
#13

#11 Okej! Ja de är ju så otroligt söta! Om man har minst ett riktigt stor hus så kan ju inte ett mindre skada. Om hamstern tycker det är för litet så använder den väl det stora istället. :-) #12 Okej. Jag brukar fläta ihop toarullar till kaninerna, så det kan man ju göra till en hamster också, behövs ju inte lika många toarullar bara. :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: