Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1154 ggr
Cindy S
7/29/14, 3:11 PM

Creme bandad kh ovanliga?

Hur vanliga är korthåriga creme bandad? De ser ju för charmiga ut, men jag gjorde en sökning här på iFokus och det verkar inte vara vanligt med denna kombination. Jag hittade en kull som hade bandat, creme och långhårigt, vilket inte skulle vara tokigt heller eftersom honornas päls inte blir så lång(en caramel vore ju ok med.

Synd att jag inte vet ifall jag har plats med flera hamstrar efter flytten, det finns flera som får mig att awwww:a(normalfärgat, offwhite, creme kombinationer).

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Wellcraft
7/29/14, 3:17 PM
#1

Nja det är ingen ovanlig kombo, dock kanske det inte är så många som inriktar sig just på den färgen.
Jag födde upp en del bandade cremé förut.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Tessan01
7/29/14, 3:21 PM
#2

Nejdå, jag köpte min första/förra ( rymde och blev uppäten av katt ) hamster från djuraffär och det var en créme bandet hona kh. Min kompis har hennes syster, som är också créme banded kh. Vet inte om våra systrar är/var satin också. Kanske min kompis hona är satin, svårt att avgöra :P. Så nej, inte så ovanliga / sällsynta =)

Djurens rätt
7/29/14, 7:02 PM
#3

Tror inte att dom är sällsynta efter som att jag har set den färgen ofta på djuraffär :-)

Wellcraft
7/29/14, 7:17 PM
#4

De verkar vara skapligt vanligt förkommande i djuraffärer verkar det som, min lokala djuraffär har typ fyra cremé bandade just nu :p

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cindy S
7/29/14, 7:48 PM
#5

Det var ju bra. Det var mest hos uppfödare jag tänkte, eftersom att jag inte stödjer djursäljande på djuraffärer, men det är ju en möjlighet.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Wellcraft
7/29/14, 8:13 PM
#6

Nej djuraffärer är inget att stödja när det gäller köp av levande djur.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Lojs
7/29/14, 8:16 PM
#7

Korthår är ovanligare generellt sett (utom i djuraffär där de flesta är korthår), så det är nog det som det beror på gissar jag på, det registreras många färre korthår än långhår av alla färger.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

NinniH
7/29/14, 9:36 PM
#8

Precis som #7 skriver så är korthåren mer ovanliga överlag hos uppfödarna. Jag upplevde själv att det var väldigt svårt att få tag på avelsmaterial i korthår och cremebaserat, när jag höll på. Majoriteten av korthåren var svart- eller gulbaserade. Numer verkar det komma åtminstone lite mer cremebaserade korthår, men de är fortfarande i klart underläge gentemot långhåren.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Cindy S
7/30/14, 1:24 AM
#9

Det var ju mindre kul att höra, att kh i sig är ovanligt. Men visst kan fluffiga hamstrar vara charmiga med och honor har ju inte mycket extra fluff. Det är ansikstformen som är lättare att se hos korthåriga jag saknar mest.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

NinniH
7/30/14, 8:38 PM
#10

Ja, jag tycker det är väldigt synd. Jag är själv helt klart mest förtjust i korthåren och vet att den dagen det blir guldhamster igen (och ev avel, vem vet), så blir det utan tvekan korthår igen.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Be-Bopz
7/30/14, 11:45 PM
#11

Jag har korthår hemma, i massor :D Av mina 14 är det 8 st som är korthår.
Jag har nog mer och mer dragits åt korthår och har flera parningar planerade med korthår till hösten, även långhår :)

Cindy S
7/31/14, 12:33 AM
#12

Va roligt att höra. Men på din hemsida hittar jag bara 5 hamstrar. Är den inte mobilanpassad eller är det de 5 du avlar på?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Be-Bopz
8/1/14, 1:37 AM
#13

Har många pensionärer just nu, de som kommer att gå i avel till hösten är de du kan se info om, men det är ändå 3 st korthår ;) Sen kan det ju såklart ändras, kan ju bli tvungen att ta in ngn av de andra.

Annons:
Cindy S
8/1/14, 2:03 AM
#14

Ok, då håller jag koll. :)

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Slugawoo
8/1/14, 9:01 AM
#15

Queens uppfödning har en creme bandad kh till salu just nu och jag vet att hon brukar ha det då och då ^^

Cindy S
8/1/14, 11:54 AM
#16

Tack för tipset! Jag hoppas hon har kvar en efter jag har flyttat. Det vore ju toppen. Annars får det väl bli när hon har dem igen.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

sobel
8/25/14, 10:19 PM
#17

jag hade en korthårig créme förut, R.I.P.🌺

Upp till toppen
Annons: