Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 417 ggr
Rorvers
2014-07-27 18:28

Vad kan jag använda som bur?

Hej! Eftersom jag tycker att vår guldhamster gallerbur är alldeles för liten så vill jag hitta en ny Bur till honom. Har funderat på Ikeas samla låda men vi har inte Ikea här. Funderade på att beställa hem, men jag tyckte det blev lite för dyrt med frakt. 

Därför tänkte jag nu gå upp på vinden och kolla vad vi har där och då tänkte jag höra om ni har något tips på  vad jag kan kolla efter. Helst i den storleken som en samla låda då vi inte har jättemycket plats. 

Jag kan även tänka mig köpa en Samla låda om någon har en begagnat. Om den kan fixa frakt hit. 

Tacksam för svar!

Annons:
Evelina!
2014-07-27 18:33
#1

Var bor du? Frakten hit där jag bor (närmsta IKEA är 10 mil härifrån) kostar 49 kr för en Samla-låda med lock. Det tycker jag är helt överkomligt, men kanske blev det dyrare där du bor…

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

tofflans
2014-07-27 18:35
#2

Du kan bygga om en bok hylla, eller bygga en Bur själv. (tips skriv var du finns) Sen så brukar man hitta plast lådor nästan var som helst. Så det är ganska enkelt att hitta, man behöver ju inte ha just samla lådan.

Med vänliga hälsningar, Victoria 😊

Cindy S
2014-07-27 18:36
#3

Kolla på blocket eller facebook säljsidor efter plastlådor, bl.a. Samla. Smartstore låda kan fungera, om någon butik nära har en tillräckligt stor,

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Rorvers
2014-07-27 18:38
#4

Det är ungefär 10 mil till närmaste härifrån också och blir samma pris. Bor i Örnsköldsvik. 

Jag har sökt på andra affärer men har inte hittat lika rymliga och jag behöver en ganska stor då jag har ett stort Hjul som tar stor plast. 😕

Zaviie
2014-07-27 18:38
#5

clasohlson och rusta her också helt okej lådor om det ligger närmre

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Rorvers
2014-07-27 18:46
#6

hur stort mellanrum borde det vara på gallerna? Kom på att jag har en kaninbur då min kanin har växt ur den.

Annons:
Cindy S
2014-07-27 19:21
#7

Du kan ju alltid ta flera mindre lådor och kanske göra en slags gång mellan dem? Jag funderar på att göra om flera av mina samlalådor till en stor lekhage.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Candela
2014-07-31 14:04
#8

Köp ett tätare galler/metallnät och fäst på utsidan av kaninburen.
Exempelvis från Jula: http://www.jula.se/nat-793020

Jag har använt det nätet när jag byggt en egen Bur, och det är perfekt storlek!

Upp till toppen
Annons: