Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningroborovski
Läst 2381 ggr
Rmk02
5/19/14, 7:10 AM

Flagnat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Min lilla syster har en hamster, när jag gav honom mat idag såg han ut som på bilden! De kan till läggas att han är från djuraffär och 3 år. Han fyller 4 i november. Han går lite skrangligt och är ganska aggressiv när man ska lyfta, då bits han

Annons:
fuzzie
5/19/14, 11:10 AM
#1

Nämen uscha, ta honom till en veterinär snarast! Det där ser verkligen inte bra ut! 😕 

Dock kan det ju bero på hans ålder eftersom han är väldigt gammal. Men klarar han av en transport så skulle jag ta honom till vetten och kolla så att han inte har fått någon ohyra i pälsen eller så som gör att den faller av.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Ulltussa
5/19/14, 11:11 AM
#2

Oj det var en gamling! Om han har torr hud så kan ni ge vetegroddsolja, det mjukar upp huden. Har ingen koll på vad det kan vara om det inte är torr hud, men med tanke på att den lille är gammal så är det inte så konstigt om han är lite rufsig. Men ta honom till veterinär, det är alltid bäst!

Mvh Mikaela

Rmk02
5/20/14, 9:45 PM
#3

Tack #1 men jag tror inte han orkar en sån färd, men vem vet! #2 okej hur ger man den oljan? Och vart köper jag den? Jag kan inte ta upp honom utan få biter han mig jätte hårt, man måste vara 2 stycken om man ska hålla honom

Ulltussa
5/20/14, 10:26 PM
#4

Man ger den på mat, skulle föreslå att du ger den på färskfodret. Du kan köpa den på massa olika ställen, men jag köpte min på Gnagarboden.se http://www.gnagarboden.se/hamster/pals-klor/vetegroddsolja-110ml här är en direktlänk till där jag köpt min. Det finns instruktioner kring hur man använder den på flaskan ^^ hoppas att det hjälper :) och lycka till med den lille!

Mvh Mikaela

Upp till toppen
Annons: