Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 408 ggr
Emliie
2014-04-24 21:50

orolig i onödan?

Tycker min lilla Ior (ca. en månad gammal) har tappat hår kring ögonen och bakom öronen. Vet inte om jag behöver vara orolig eller inte. Hur vanligt är det? Funderat på om han påverkas av finsanden, så tog bort den i ett försök och se om det blir bättre. Han äter bra och springer runt när jag släpper ut han ur buren. Han fnyser en heldel, men verkar inte vara blöt om nosen.

Annons:
Scorpio97
2014-04-24 22:34
#1

Har du spån? Han kan fnysa för att det är dammigt. Jag brukar sticka ner näsan i spånet och prova. Får jag massa damm i näsan = dammigt spån. Spånet från min lokala djuraffär är faktiskt rätt bra, så det kör jag med (: Rätt dyrt, men det är det värt. 

Att han tappar hår låter underligt. Verkar han klia sig? Det kanske är någon inredning i buren som har råkat skavt av pälsen?


//Jessie

Emliie
2014-04-24 22:51
#2

Tack för svar. Använder toalätt. Förutom det anv. jag kattsand och blästersand, huset är av kartong. Vi har ju rest med tåg och buss i tre timmar i tisdags om det skulle kunna vara en anledning…

Emmaslindh
2014-04-25 10:12
#3

Jag hade en dvärghamster som plötsligt blev tunnhårig bakom öronen och sen helt hårlös där, sen blev även högra ögat klibbigt så jag tog han till vet. O de misstänkte att han hade öroninflammation som hade orsakat kliande och när han kliade sig flyttades infektionen fram till ögat på honom. Men han blev helt återställd av antibiotika! Man är aldrig orolig i onödan tycker jag, och man gör verkligen aldrig vet. Besök i onödan så jag tycker att man ska besöka vet. direkt när man känner sig orolig och osäker om sitt djurs hälsa :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emliie
2014-04-25 10:38
#4

Okej! Jag får hålla lite koll och höra av mig till vet. Om det blir värre.

Upp till toppen
Annons: