Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 2005 ggr
Olivia8383
2014-03-26 14:27

Näckrosens fruktkull

Jag har parat min hona, Nanga Parbat Creme lh, med en lånad hane, Clematis silvermink lh, från Vädersjö's. De parades den 10 Mars och ungarna beräknas att komma idag.

Förväntade färger:

Creme
Caramel
Sobel
Sobel bö
Silversobel
Silversobel bö
Offwhite
Offwhite bö

Alla ungarna blir långhåriga och kommer att bära på rödögt. De ungar som inte blir brunörade kommer även att bära på det. Ungarna kommer att registreras i SHF och ha stamtavla. De finns i Stockholm.

Det går bra att lämna intresse.

För er som undrar om papova så kan jag bara säga att så vitt jag vet så har jag inte papova i min uppfödning. Jag har aldrig haft papova förut och jag har aldrig umgåtts med någon som har haft papova i sin uppfödning men 100% säker kan man aldrig vara.

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Annons:
Evovva
2014-03-26 22:33
#1

Hej! Jag är intresserad av en hona i färgen crème, caramell eller offwhite

/Eva

Olivia8383
2014-03-26 23:02
#2

Å va kul! Då skriver jag upp dig på intresselistan! :) Jag vill också meddela att ungarna kommer nu! Det ligger minst tre eller fyra små grisar i boet! Nä nu ska jag inte störa henne mer! ;)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Evovva
2014-03-26 23:12
#3

Å vad kul. Lycka till.

Evovva
2014-03-28 11:42
#4

Hej! Hur ha det gått?? Hur många bebisar blev det??

/Eva

Olivia8383
2014-03-29 22:53
#5

Sist som jag räknade så fick jag det först till 7 ungar och sedan till 8.. Jag är inte säker på om det är 7 eller 8 men jag ska räkna igen sedan. Imorgon så blir de 4 dagar och då ska jag kolla deras pigment. Jag har en del köpare så jag hoppas att alla ungarna överlever. :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Evovva
2014-04-02 23:06
#6

Hur mår de små liven??

Annons:
Olivia8383
2014-04-04 23:39
#7

Nu har jag inte uppdaterat så bra men det ska jag ändra på! För tillfället är de 9 st och alla mår bra! Två av ungarna är lite mindre och en av de är väldigt liten. Det finns tre eller fyra ljusa ungar som blir creme, caramel eller offwhite. Det finns två mörka ungar ena troligen sobel/silversobel och den andra troligen bö sobel som har band. De övriga är i mörkare färger alltså sobel, silversobel och bö varianterna. Än så länge har vi fem intresserade inkl. mig. Är inte säker på några färger men alla blir sö och lh! Vill bara säga att om någon unge blir över så kommer vi att behålla den eller dem så inga mellanlandningar hos någon djuraffär! :) Finns i Stockholm som sagt och det går bra att lämna intresse.

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-04-07 23:03
#8

När det gäller transport så har vi bil så det går att åka iväg någonstans. Vi kan ta oss till Uppsala mm som inte är allt för långt bort. :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

ebbamedruby
2014-04-08 12:50
#9

Man blir ju frestad…….. 🤐

Olivia8383
2014-04-08 15:18
#10

Ja om jag fick välja så skulle jag behålla de allihop! ;) Jag bara längtar till ni kan få se bilder! :) Om jg skulle göra gissningar på färgerna så skulle det vara: 1 Silversobel 2 ba Silversobel 1 bö Silversobel/Sobel 1 bö ba Silversobel/Sobel 3 Offwhite 1 ba Offwhite Det är bara mina gissningar, det kan finnas några bö Offwhite också, eller kanske Créme. :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Evovva
2014-04-08 17:54
#11

Hoppas det blir en tjej till mig.

joysin
2014-04-08 19:31
#12

Hej! Jag är väldigt intresserad, om du har någon hona kvar? :) jag bor dock i Västerås så det kanske blir lite långt med transport? :/

Olivia8383
2014-04-10 00:29
#13

#12 Hej! Ja det finns honor kvar, eller det finns ungar kvar pga fler ungar än köpare. Förhoppningsvis finns det en hona kvar till dig! :) Ungarna är ju ännu bara 2 veckor så att det tar minst 2 veckor till innan transport skulle behövas, men vi båda kan ändå kolla runt lite om det finns någon transport. Om det finns transport från t.ex Uppsala till Västerås så kan vi köra till Uppsala och sedan lämna över ungen därifrån också. Vi kollar lite och ser vad som finns! :) Har du några färgönskemål? Jag är fortfarande väldigt säker på färgerna som jag skrev här ovanför någon stans… ;)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Annons:
joysin
2014-04-10 06:49
#14

Okej, hoppas det finns någon kvar! :) ska höra lite om jag vet någon som åker Sthlm-Västerås eller Uppsala-Västerås! Jag har nog fastnat för créme eller offwhite allra mest :)

Olivia8383
2014-04-10 14:34
#15

#14 Okej! Då skriver jag upp det på intresselistan! :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

joysin
2014-04-10 16:55
#16

Toppen! :)

Olivia8383
2014-04-11 00:26
#17

Idag eller igår.. Klockan är typ fem över tolv så det är svårt att veta hur man ska säga.. Jaja, jag har nyligen kollat kön och mer noggrant färg! :) Nu är jag nästan 80% säker på färgerna och jag är 99,9% säker på könen. Anledningen till att det bara är 80% säkerhet på färgerna är för att jag har svårt att avgöra om det är creme eller caramel… Och silversobel bö eller sobel bö… För er som undrar så går det inte att tinga en unge än men det går att lämna intresse på ungen, om man är säker på att man vill ha den ungen så får man tinga den lite senare. Hur som hellst så här kommer färg och kön: Honor: Creme/Caramel - Ev. Intresse Offwhite - Ev. Intresse Silversobel ba (Dåligt bandad) - Inget intresse Sobel - Inget intresse Silversobel bö - Intresse, stort intresse lämnat Hanar: Creme/Caramel ba - Inget intresse Offwhite, är osäker men tyckte nästan att han såg rödögd ut men jag är inte säker. - Inget intresse Silversobel ba - Stannar troligen! Silversobel bö ba - Inget intresse Jag går i turordning på intresse listan så om två personer vill ha samma unge så får den som står högst upp på intresselistan ungen. :) Det finns just nu 7 personer på intresselistan men det finns 9 ungar så tveka knte att höra av er om ni är intresserade. :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Evovva
2014-04-11 00:58
#18

Jag är fortfarande intresserad av crème/caramel hona.

Olivia8383
2014-04-11 13:02
#19

Ska jag skriva intresse på den för dig då? :) Aja nu gör jag det! ;) Uppdatering: Honor: Creme/Caramel - Intresse lämnat!! Offwhite - Ev. Intresse Sobel - Inget intresse lämnat Silversobel ba (Dåligt bandad) - Inget intresse lämnat Sobel/Silversobel bö - Intresse lämnat!! Hanar är samma som förut! :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

[hasselmusen]
2014-04-11 19:46
#20

Bilder på gullungarna?

Annons:
monstermash
2014-04-11 22:38
#21

Jag vill också se bilder! 🙂

Evovva
2014-04-11 23:25
#22

#19 Perfekt. :-)

Fiona1234
2014-04-12 15:07
#23

Jag har sett lite bilder hihi, de är supersöta :D!

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Evovva
2014-04-12 20:52
#24

#23 Var har du sett dom???

Fiona1234
2014-04-12 23:53
#25

#24 Är ju jag som har pappan till kullen, så hon skickade lite bilder via sms, så de läggs nog ut snart här :).

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Evovva
2014-04-13 01:47
#26

Jag vill också se dom ju. :-/

Olivia8383
2014-04-14 23:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Nu måste jag lägga upp bilder! :) jag har tyvärr inte hunnit ta nya bilder på de små och alla är tyvärr inte med på de bilder jag har, men det finns några! :) Här är Sobel tjejen, kompisens nagel är kanske inte så fin där men men, här är hon i alla fall:

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Annons:
Olivia8383
2014-04-15 00:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Några ungar har blivit sk. "bokade". Vilket betyder att en person har valt en unge men inte betalat någpn tingningsavgift. Det går att lämna intresse på en unge fast än den är bokad för om den som bokat ungen ändrar sig så kanske det finns några andra intresserade. Det kanske låter krångligt men för er så är det ganska enkelt! Man döper sin egen unge efter temat som är: Kryddor! :) Här är nästa tjej, sobel/silversobel bö och hon har fått ett namn, Kardemumma, hon är alltså BOKAD!

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-04-15 00:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Här har vi en liten antingen Creme eller Caramel ba hane. Ni får gärna hjälpa mig! :) honom fick jag bara en rygg på… Han är inte bokad och det är inte Sobel honan på första bilden heller. :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-04-15 00:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Här är sista honan, som jag har en bild på. Den här bilden är nyare och det är Silversobel ba honan. Hon är BOKAD! :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-04-15 00:31
#31

Ungarna som ännu inte är bokade är: Sobel hona Sobel/Silversobel bö ba hane Creme/Caramel ba hane Offwhite hona Offwhite hane Det går väldigt bra att lämna intresse. Finns fortfarande i Täby lite norr om Stockholm. ;)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-04-15 13:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Nu kommer nytagna bilder på sötisarna. Här är Creme/Caramel honan:

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Fiona1234
2014-04-15 13:24
#33

Beeeebisar 😍

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Olivia8383
2014-04-15 13:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Här är Sobel/Silversobel bö ba hanen. Han är inte bokad. :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Annons:
Fiona1234
2014-04-15 13:28
#35

Tror #32 är creme och #34 kan vara silversobel bö 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Olivia8383
2014-04-15 13:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Här är en annan obokad bebis. Det är creme/caramel ba hanen.

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

jentrjenny
2014-04-15 14:37
#37

Men vilka sötisar 😍

monstermash
2014-04-15 14:53
#38

#36 - Åh! ❤️

Tipsi3
2014-04-15 20:49
#39

Men, vad sööta!

#36 Haha, vad söt! Hon är väldigt lik Toulouse, fast hon är offwhite bandad :) De har samma pappa, hihi, hade det inte vart för det hade jag nog norpat en av dem 😍

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Evovva
2014-04-15 22:38
#40

Bara du inte tar # 32 för hon är min. :-)

Evovva
2014-04-20 23:12
#41

Hej! Hur mår Chilli och hennes syskon?? Några fler bilder??

Annons:
Marika Norrman
2014-04-21 18:17
#42

#36 hade jag velat ha

Från Marika och hennes bästa vänner =)

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.

Olivia8383
2014-04-21 20:39
#43

Nu har jag återigen uppdaterat dåligt! Vårat internet har nämnligen varit trasigt… Nu är jag 99 % säker på färgerna. Det är en hona som jag är osäker på men resten har jag ganska koll på. Imorgon kommer även nya bilder på pluttarna. Hanar: Caramel sö ba - Inget intresse Silversobel bö ba - Inget intresse Offwhite sö - Inget intresse Silversobel ba - Stannar! Honor: Sobel - Inget intresse Sobel ba - Intresse lämnat Silversobel/Sobel bö - Intresse lämnat Creme - Reserverad Offwhite sö - Intresse lämnat Om ni är intresserade så pma gärna! :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-04-21 20:50
#44

Vill även nämna att då jag tidigare la ut en tråd som heter kryddkull vs fruktkull och hade då ett litet datum, som jag tyvärr glömde nämna i tråden, då jag skulle se vilket tema som hade flest röster. Det temat som hade flest röster vi det datumet skulle då vara temat på min kull. Vi det datumet vann kryddkull så det blir det! Nu om man kollar tråden så har frultkull fått fler röster men de kom efter det datumet. Jag borde ha nämnt när det var senast att lämna in sin röst men jag glömde tyvärr det ända till det var för sent. Hur som hellst så är det ett namn som har kommit in redan och det är till Creme sö honan som från och med nu kommer att kallas Chilli! :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-04-21 20:56
#45

Ytterligare en sak är att nu är de 4 veckor och då hat jag bestämt att man kan tinga. Tingningsavgiften ligger på 50kr och den får man inte tillbaka om man ändrar sig eftersom att när den är betalad så håller jag ungen så att ingen annan kan tinga den. Ungarna kostar 200kr och resterande 150kr betalar man när man kommer och hämtar ungen. :) Från och med på fredag har jag tänkt att man kan få hem sin bebis. :) Man kan även få hem bebisen senare om man vill det, men när de är 5 veckor så vill jag hellst att de ska vara i sina nya hem. ;)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Fiona1234
2014-04-22 00:06
#46

Jag skulle inte ha sålt dom innan dom är 5 veckor dock ;)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Olivia8383
2014-04-22 02:55
#47

Näe jag vill se lite beteenden och hur de mår med sjukdomar mm och eftersom att det är långhelg så kanske många vill ha hamstern efter den. Jag vet inte men jag tänkte att om man verkligen verkligen vill ha hem sin unge några dagar innan så kanske det kan gå… Vad jag menade i #45 var att när de är 5 veckor så vill jag att de ska börja åka till sina nya hem, men jag tänkte att från och med på fredag så KAN man få hem sin unge, om man har något speciellt för sig. Åker man bort mm under långhelgen eller om det funkar.. Okej nu skiter jag i att skriva det här för nu är jag så trött att jag inte längre vet vad jag menade eller hur jag ska skriva… Ni som nu undrar: Ni får ungen tidigast på ONSDAG nästa vecka om det inte är något speciellt som händer men då får vi ta det via pm! Nu e jag så trött att jag kollar i kors, det har varit en jobbig dag! Godnatt! ;)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

[Hallons]
2014-04-24 22:44
#48

Hej! Finns det några honor kvar? :) vart finns du?

Annons:
Olivia8383
2014-04-24 23:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Här kommer nya bilder och uppdateringar. :) Hanar: Koriander, Silversobel ba lh - STANNAR! ?, Silversobel bö ba lh - TILL SALU! Curry (mitt förslag, kan ändras), Caramel ba lh - TILL SALU! ?, Offwhite bö lh - TILL SALU! Honor: Kardemumma, Sobel bö lh - TINGAD av Hanna! ? (Kallas "Skunkis"), Sobel ba lh - TINGAD av Filippa! Chilli, Creme sö lh - TINGAD av Eva! ?, Offwhite lh - INTRESSE LÄMNAT! Mejram (Mitt förslag, kan ändras), Sobel lh - TILL SALU! Pma om ni är intresserade! :) Här är Koriander:

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-04-24 23:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Och bilden blev knasig som vanligt… ;) Här är den just nu kallade Mejram:

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

[Hallons]
2014-04-24 23:12
#51

Var finns du? Jag är intresserad av Mejram!

Olivia8383
2014-04-24 23:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Jag försöker att få bilderna raka men det funkar inte så bra… :( Här är i alla fall Chilli:

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-04-24 23:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Nu ger jag upp med att få bilderna raka! Här är Offwhite honan :) :

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-04-24 23:17
#54

#51 Jag finns i Stockholm! :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-04-24 23:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Kardemumma

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Annons:
Olivia8383
2014-04-24 23:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Här har vi just nu kallade Curry:

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-04-24 23:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Nu kommer Offwhite bö hanen: :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-04-24 23:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Och här är Silversobel bö ba hanen:

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Olivia8383
2014-04-24 23:31
#59

Det var alla för ikväll, fick nämnlihen inga bra bilder på "Skunkis". :( Aja, det blir nog bra endå, hon är ju tingad! :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Evovva
2014-04-29 15:21
#60

Hur mår min lilla Chili. Längtar till i övermorgon när hon kommer hem.

Cireea
2014-04-29 21:43
#61

Du ska inte uppåt i landet? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Olivia8383
2014-04-29 21:53
#62

Kanske, jag tror att jag snart åker upp sedan. Vi är inte säkra på om vi åker upp just nu, men vi kan ju alltid kolla efter transport.

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Annons:
Cireea
2014-04-29 22:03
#63

Skicka ett PM :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Olivia8383
2014-04-30 19:19
#64

Nu har det blivit ändringar. Chili och Oregano åker till sina nya ägare imorgon. :) Kardemumma och Citronmeliss är inte längre bokade och de båda är till salu.

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Upp till toppen
Annons: