Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 2796 ggr
CupcakeGod
11/7/13, 5:17 PM

HJÄLP ASAP - hittade en hamster i soprummet

På väg ut idag när jag gick till soprummet för att slänga lite skräp så märkte jag rörelser vid sopgrejen och det visade sig att det var en ung rysk vintervit pojke på kanske 4 max 5 veckor. 

Det var så hemskt synd om den lilla stackaren så jag tog såklart hem honom. Han är en frisk liten pälsboll.

Jag vet dock inte om han går ihop med min gamla hona. Hon är som en liten kossa, dessutom är hon halvt döv. Hon skrämmer honom så oerhört mycket (han är handtam dock lite rädd för främmande ljud). Hon hoppade på honom några gånger utan att försöka skada honom. Nu sover dem och är tysta. 

Ska jag försöka skaffa en hane till? Finns det någon uppfödare i Malmö området som har ungar till salu?

Annons:
thea_thea
11/7/13, 5:26 PM
#1

Varför slänger någon en hamster i ett soprum. Blir så arg och fötvivlad!

Frosstis
11/7/13, 5:35 PM
#2

Sätt upp lappar, han kan ha rymt eller kommit dit av misstag.

Du måste ha honom i 3 månader innan du får lov att sälja honom, alltså han är din om 3 månader. 

Skulle inte sätta in han med din hona, hon kan trots allt bli dräktig, han blir rädd, och han kan bära på smittor hon kanske blir sjuk av… Snällt av dig iallafall!

CupcakeGod
11/7/13, 5:43 PM
#3

#2 Jag har svårt att förstå hur en hamster skulle rymma från en lägenhet och ta sig in i på ett helt annat område som ligger typ 100m från närmaste byggnad när det är 2 grader ute ;P

Jag kommer inte att sälja honom. 

Honan har bott med en hane 6 månader och blev dräktig en enda gång. Tror att hon är steril nu när hon är så gammal. 

#1 Jaa, det är hemskt :/

Frosstis
11/7/13, 5:46 PM
#4

Han kanske råkat komma med i en ficka eller påse eller någonting? Äsch, jag vet inte. Men sätt upp lappar ändå

CupcakeGod
11/7/13, 6:03 PM
#5

Det ska jag göra :)

Gabriella.L
11/7/13, 6:43 PM
#6

Åh!
Lägg snälla ut en bild på honom! 

Vem skulle kunna slänga ut ett liv bara sådär?

Annons:
[Iyen]
11/7/13, 7:47 PM
#7

Kolla i soprummet ifall det finns fler ungar. Kanske någon familj som fått oönskade ungar och tyckte att soprummet va en bra idé…

Hoppas att allt går bra för en lille….

[ErikP]1
11/7/13, 9:41 PM
#8

Det bästa att göra just nu är att göra en anmälan. För att du som upphittare är skyldig att anmäla till Polisen om du har hittat ett djur som för tillfället inte "tillhör" någon. Samt att fixa en egen Bur med massa mat och leksaker :)

[Iyen]
11/7/13, 11:44 PM
#9

Har du letat vidare i soprummet?

Cafesinner
11/9/13, 3:05 PM
#10

#3 min hamnade i en spisfläkt flera våningar ner, allt går xD

CupcakeGod
11/9/13, 3:24 PM
#11

Ingen har hört av sig så länge. 

Jag letade vidare och hittade en liten kartonglåda med spån och papper i, så någon måste ha lämnar den lilla pojken :(

#10 Haha herregud, hur gick det till?

Cafesinner
11/9/13, 3:27 PM
#12

11 - Nej fan vad hemska människor är alltså.
När jag jobbade som volentär i england så fick vi in TVÅ STORA LÅDOR med marsvin i olika storlekar och samma färg (förmodligen inavel) som någon dumpat i stan någonstans, och en familj hittat + kommit in med. Fy fan :/ 

Haha jadu ingen vet hur det gick till, men dyrt blev det x'D

CupcakeGod
11/9/13, 3:51 PM
#13

#12 Nej vad synd. Sånt är verkligen hemskt och tyvärr så händer det hela tiden överallt i världen 😭Ibland önskar man att man kunde ta hand om alla djuren som har dumpats.

Här är ett kort klipp på hampisen :) Ursäkta musiken i bakgrunden, men Artpop har kommit ut igår och det är på repeat här hemma haha :P

Annons:
[chibii]
11/9/13, 6:59 PM
#14

men gud vilken elaking som bara lämmnat den lilla hamstern där :( blir verkligen ledsen och arg förstår inte hur man kan lämmna en liten hamster sådär.. med mening också eftersom att du hittade lådan. samtidigt blir jag jätte rörd och glad över att du tar hand om han o.s.v lycka till :)

CupcakeGod
11/29/13, 4:02 PM
#15

Han har fått namnet Panchito. 

Han börjar byta färgen till en ljustgrå färg. 

Och så söker han fortfarande en burkompis :)

The Idizen
11/29/13, 10:48 PM
#16

Så söt! Vilken tur att du kunde ta hand om honom. 🙂

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

hikaru
11/29/13, 11:17 PM
#17

åh lilla hjärtat ❤️

Han är jättefin. 

Fattar inte att folk kan behandla djur som sopor. 😡

//Sara

hikaru.se

Fiffi09
11/29/13, 11:37 PM
#18

Åh vilken goding! 

Blir så förbannad över alla idioter och samvetslösa människor! Hur kan man bara göra så?

Djurens vänner fick nyligen in en hel drös små dvärghamstrar som någon bara lämnat mitt på ett torg i Malmö. De blev snabbt bortadopterade dock.

CupcakeGod
11/30/13, 11:20 AM
#19

Jag tog några fina bilder på honom idag, så på måndag när jag får en ny dator för jag över bilderna :) 

#16 #17 Han tackar. 

#18 Det är verkligen makabert. Jag får ofta höra om katt- och kaninungar som folk lämnar vid sidan av motorvägen. Det är hemskt.

CupcakeGod
11/30/13, 6:42 PM
#20

Idag har han fått en burkompis :)

Annons:
CupcakeGod
6/2/14, 5:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Kör ett litet update ifall jag bestämmer mig för att googla mina djur om 5 djur. 

Han och hans burkompis har varit bästa vänner fram tills någon av dom blev könsmogen (efter ett halvår 😕). Burkompisen började bråkade med honom och jag fick sära på dem. 

Nu bor han ensam sedan mars. Det känns som att han trivs bättre själv. Så fort jag kommer hem hälsar han på och vill sniffa/hoppa upp i handen. 

Han är världens gosigaste puff när han är med mig, med andra tar han det väldigt lugnt och försiktigt. 

Juste. Han heter Shalik, om jag inte redan har nämnt det i tråden. 

Några bilder som jag tog idag medföljer!

CupcakeGod
6/2/14, 5:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

.

CupcakeGod
6/2/14, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

.

Siastassar
6/2/14, 8:26 PM
#24

Så fint han har det! Mysigt inrett! Sötnosen! Tur att du hittade honom i tid & gav honom ett riktigt bra hem & liv!!! För några år sen skulle jag ta hissen på tågstationen i örebro, gissa om jag blev förvånad när en söt liten albino kanin fanns därinne i en stor kartong. Ville inte ha en kanin men han fick bo på toaletten några dar( hade ingen Bur ) sen kunde Djurens chans ta hand om honom så han fick nog ett riktigt bra hem till slut! Konstiga "människor" finns det gott om tyvärr…

Dahlgren01
6/3/14, 7:45 PM
#25

Blir värkligen ledsen över att folk kan göra såhär😭

CupcakeGod
8/19/14, 11:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Visst är Shalik en fin hamster?

Shalin
8/19/14, 12:30 PM
#27

Åååh så söt han är :) Så underbart att du räddade honom. Jag hittade för några månader sedan en hamsterbur i en sopcontainer. Jag såg att huset var fullt av spån och något annat. Kommer inte ihåg ifall det var vadd. Jag tänkte iallafall att jag kollar om det är en hamster i för man vet aldrig. Mycket riktigt fanns det en. Men den var död :( En vintervit var det. Tyckte så synd om den att någon bara kastat ut rubbet utan att ens begrava hamstern.


Annons:
Annisch
8/19/14, 1:17 PM
#28

#26 Ja superfin! Förstår inte hur någon kan lämna ett djur sådär.. Vilken otrolig tur han har som fick komma till dig!🌺

CupcakeGod
8/22/14, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

#27 Stackars lilla bäbis. Den kanske har varit där ett tag och tog pga kylan. Vissa människor tänker verkligen inte på vad de gör, det är trist. Tyvärr så inser jag att det borde vara som i Norge, att man ska ha husdjurs licens. 

#28 Ikr thihhi. Jag hade tur som hittade Shalik. Han är verkligen världens underbaraste hamster. 

Idag fick han en ny vän. Så länge funkar det suveränt. De sover med varandra, pep inte ens ett dugg när de träffades för första gången. Vi får hålla tummarna.

Cindy S
8/22/14, 6:44 PM
#30

Så roligt att han får en kompis. 😍

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Shalin
8/22/14, 9:11 PM
#31

#29 Ja det var synd att man inte var där tidigare men det var även väldigt skitigt i buren samt luktade kiss.  Ja det borde vi verkligen ha så skulle säkert många djur ha det mycket bättre.

Gud så kul att han fått en kompis, och att det funkar så bra :D


Pollyssa
8/23/14, 2:13 AM
#32

Det är verkligen hemskt hur vissa människor kan bete sig mot djur!! De är ju alldeles oskyldiga och så gör vissa människor sånt! Min morbror var ute i skogen med några vänner en gång för att plocka svamp och de hittade en hund, kanske ett år gammal, fastbunden vid ett träd som någon bara lämnat där :( Men min morbror tog hem den och behöll den, den var världens snällaste och fick världens bästa liv :)

Denna lilla hamstern hade en himla tur som fick ett så bra hem och liv när du hittade honom :)

CupcakeGod
7/21/15, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Detta var jo ett tag sedan… 

Just nu är han den enda gnagaren i huset och han trivs med det. Rackaren börjar bli gammal men han är fortfarande som en unge. 

Bilden är tagen idag.

Bellie
7/21/15, 7:24 PM
#34

Tötenöten <3

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Nattis.
7/21/15, 11:57 PM
#35

Söt:)

hansterspyro
7/23/15, 12:30 AM
#36

Vilken söting du har. Fattar inte hur folk bara kan slänga djur sådär dom är ju också ett liv dom som slängde honom skulle garanterat inte velat blivit slängd i ett sopprum själva! Tycker man får ta och tänka efter lite😡. Det var iallafall tur att han fick komma hem till dig och få ett så bra liv🙂.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Upp till toppen
Annons: