Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1464 ggr
Cafesinner
1/21/13, 12:38 AM

Yuki hjärta Kapok

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick Yuki Kapok för första gången och blev stormförtjust med en gång. Det gick knappt att urskilja hamsterfluff från växtfluff haha - rena kamouflaget!
Hoppas förresten att fröna går bra för dem att äta, för dem grävde och buffade han efter som en mulvad på koffein x) <3

Annons:
Cafesinner
1/21/13, 12:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

OMG SEEDS

Cafesinner
1/21/13, 12:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ursäkta bildkvaliteten… var rätt mörkt!

UlrikaD
1/21/13, 1:06 AM
#3

Men vad är det för nåt?

Ser ju ut som om det ska äta Yuki eller nåt ju.Tungan ute

Cafesinner
1/21/13, 1:08 AM
#4

Kapok är en växt, som en kapsel typ, med naturligt bäddmaterial i.. sett många som skaffar det haha.. Lovar att han inte är uppäten:D

UlrikaD
1/21/13, 1:21 AM
#5

Aldrig hört talas om. Såg ut som ett stort farligt sjöodjur, typ nåt svampaktigt skulle äta söta Yuki levande.Förvånad

LisaKanin
1/21/13, 8:59 AM
#6

Va coolt! Var får man tag på sånt?

Annons:
Frosstis
1/21/13, 3:04 PM
#7

#6 Man brukar kunna köpa det i mataffärer, har jag hört.

Jag har velat köpa det men visste inte riktigt om det var helt säkert, ifall det var lite som hamstervadd :)

http://kronoskogensvintervita.weebly.com/bur--inredning.html

Cafesinner
1/21/13, 5:55 PM
#8

Jag köpte det på Zoomagasinet, men! Jag vet att det finns att beställa i online-djuraffärer med. Bland annat här http://www.cyberzoo.se/djurprodukter/gnagare/stro-toalett/bomaterial-smadjur-kapok-trad-2st-20-28c-m.html

Och ang att det kan vara som hamstervadd tror jag inte.. sett många "ansvariga" hamsterägare använda det. När jag själv kände på det så tyckte jag det var mindre tätpackat än vadd.. dessutom kortare "trådar".
Sedan är ju vadd syntetiskt och detta organiskt…?

juliino
1/21/13, 6:11 PM
#9

Din Yuki är så söt! Kyss

Jag har gett mina hamstrar det och det är inte alls som hamstervadd :)
Som du Cafesinner säger så är det ju inte tätpackat.
Man kan ta isär inehållet utan problem och hamstrarna älskar att bädda med det men hela buren ser ut som ett moln efter att dom gnagt upp "bananen" Flört

Cafesinner
1/22/13, 12:57 AM
#10

Hahah:) Det är nästa kväll nu och vad gör Yuki? Burrar i sin Kapok som en dåre!!

Upp till toppen
Annons: