00. GULDHAMSTER ALLMÄNT Läst 343 ggr

hyllning till en underbar människa!

Olästa | Bevaka | Bokmärk

Hej! jag har inte varit inne här på jätte länge... men jag måste skriva om den här händelsen som är så gott som overklig, och hylla en tjej med ett hjärta av guld!

Min hamster tingeling som jag fött up själv bodde i sitt akvarium men lyckades för 2 veckor sedan att klättra upp på kanten och hoppa ur. jag letade henne ÖVERALLT men jag hittade henne inte. den här veckan har jag varit i min kompis stuga hela veckan och för någon dag sedan så ringde min mamma och berättade att hon hade pratat med grannen och nämnt av en slump till henne att min hamster var borta och då hade det tydligen varit en tjej som hade kommit till dom nästan samma dag som tingeling sprang bort, hon hade en hamster i handen och hade undrat om dom hade tappat bort sin hamster men dom sa nej eftersom dom inte visste att jag hade hamstrar osv.

hon hade även satt upp lappar om att hon hade hittat en hamster.

min granne visste inte vad det var för tjej så vi kunde inte få tag på henne men mamma gick och satt upp lappar runt kvarteret och affärerna, jag ringde runt till kompisar (jag var fortfarande inte hemma), mailade djurhemmet och slutligen ringde hon polisen och tjejen som hittat tingeling hade lämnat in en anmälan eller vad det heter, så mamma fick hennes nummer och ringde henne.

Tjejen berättade med gråt i halsen hur hon hade sett lilla tingeling gå fram och tillbaka framför mina grannars brevlåda och vågade inte gå över vägen. hon hade varit jätte tam så tjejen som hittade henne förstod att det var ett husdjur. hon hade tagit med tingeling hem till sig och givit henne mat och vatten, då hade hon ätit men varit lite vinglig. dagen därpå hade hon blivit sämre så tjejen hade åkt till veterinären med henne och då hade dom sagt att det inte går att göra någonting åt det så hon hade åkt hem igen och lite senare hade tingeling somnat in. då hade hon åkt till andra sidan stan till en djurkyrkogård och begravt min lilla älskling.

(Tingeling hade alltså hoppat ut genom mitt fönster från andra våningen och då måste hon ha skadat sig.)

förstår ni vilken fin och underbar människa det här är? jag ska träffa henne imorgon och hon ska visa mig vart hon begravt henne. Jag och mamma ska köpa en present till henne också för hennes otroliga engagemang! jag är så obeskrivligt tacksam!

jag sörjer min lilla Tingeling otroligt mycket och jag kan inte fatta att det här har hänt. vila i frid min lilla prinsessa hoppas du och prinsen har det bra i hamsterhimlen. Min söta lilla busälskling jag kan inte beskriva hur ledsen jag är!

det är säkert mycket konstiga meningar och stavningar osv. men jag orkar inte läsa igenom, för sanningen tar så hårt. kunde knappt skriva det här för jag är så ledsen...

OskyldigKyss

Tride

Medarbetare på Andlig Utveckling

Sajtvärd på Indien.ifokus

"Livet är inte lätt men intressant"

storafamnen

En helt fantastisk människa, så rörd jag blev av att läsa Glad

/Lotta

"Dödar du alla mina demoner så kanske alla mina änglar också dör"

Värd på ensamhetifokus

Lilleboden Lottas smycken

Vilken fantastisk människa finns så få av dem så ens hjärta slår lite extra när man läser om dem. Skrattande

Sajtvärd på vegan och driver min egna blogg.

Gud vad härligt att det finns såna otroliga människor!Oskyldig

Beklagar för din hamsterGråter

Men hej, där är du ju! Var ju jättelänge sen du var här inne!

Vilken fantastisk tjej, sådana borde det finnas fler av!

Hälsningar Michaela Skrattande

Medarbetare på Dvärghamster iFokusDjurtransport iFokus samt Blandrashundar iFokus

Besök gärna vår blogg!

Jätte bra gjort av tjejen, är nog inte många som skulle gjort som hon gjort.

Beklagar din sorg för Tingeling Rynkar på näsan.

Där har vi ett bra exemplar av en levande ängel! Det finns sannerligen inte många av dem. Vilken fin människa!

Det är roligt att få höra om såna människor också Glad

Men beklagar sorgen Rynkar på näsan

Medarbetare på katter.ifokus

Mer i: 00. GULDHAMSTER ALLMÄNT

• hona eller hane?

Hej! jag ska nog skaffa en guldhamster till jul och jag undrar vilket kön som brukar vara lungnast/snällast? eller är det ingen skillnad? brukar tex. honor nsffsa...

» Till diskussionen
  • Små framsteg

Jag tycker att jag gör små framsteg med att få Texas tam Han är rätt nyfiken men jag kan inte tänka mig att han var särskilt handtam innan. Hela han skakar när ha...

» Till diskussionen
  • Att para i hop två hamstrar

Jag har en Campell hona på ca 4-5 månader. Kan jag sätta ihop henne med en annan hona (vill inte ha ständigt med ungar) eller är det försent?

» Till diskussionen
  • Hamster upphittad

En guld hamster (?) upphittad på Pettersberg i Västerås natten mellan 6-7 aug. Det är min icke djurkunniga kompis som nu har plockat upp den och konstaterat att d...

» Till diskussionen
  • Hamster

Hej ibörjan ville jag ha en mus men nu när jag tänker efter vill jag ha hamster. De ser så mysiga ut och min kompis har två stycken killar som verkligen är *SÅÅ S...

» Till diskussionen

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 200 sajter.

Vårt nätverk av communities

Skriv inlägg Sök på sajten

Senaste inläggen

Äldre inlägg »

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT

01 --- Avel, Genetik, Uppfödning

02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning

03. CAMPBELLS ALLMÄNT

04 --- Avel, Genetik, Uppfödning

05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning

06. KINESISK ALLMÄNT

07 --- Avel, Genetik, Uppfödning