Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 20157 ggr
RaraVirre
4/24/11, 9:33 PM

Bilder på era burar

Jag är jätteintresserad över hur era hamsterburar/hagar ser ut så skulle ni kunna lägga ut bilder på era burar jag tror ni också kommer tycka att det är intressant ^^

Annons:
Odette
5/12/11, 7:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så här ser mitt hamster rum ut iaf, orkar inte direkt fota varje Bur men så här står de iaf (däremot är det lite stökigt på bilden med tillfälliga burar på golvet etc). Sen har jag ju rasthagar till dem också, men de har jag inga vettiga bilder på. Två av dem står där under hyllan på vänster sida av rummet. Höööga kanter så ingen ska lyckas rymma Tungan ute

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Jolinn
5/12/11, 7:30 AM
#2

Hur många hamstrar har du ?? det ser ut som en miljon nästanGlad

Odette
5/12/11, 8:18 AM
#3

#2 hihi, inte riktigt en miljon. Men 26 burar, de flesta till guldhamstrar :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

blondie2000
5/23/11, 2:32 PM
#4

Shit vad många burar du har !

Candela
5/30/11, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har ett akvarium, 220 liter, där min guldhamster bor (har även en liten dunabur som används som "semesterbur").

När jag tog bilderna såg det ut såhär, men jag brukar variera möbleringen varje gång jag städar;

guanabana
5/31/11, 4:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jättekul idé! Här är min Bur till min guld-hona. 59x38x37 cm. Så typ 0,22 kvm (hade gärna haft större, men hon trivs i alla fall).

Jag försöker ladda upp två bilder till inlägget och är osäker om det kommer visas, men om inte annat så är bilderna rätt lika. Buren ser inte riktigt ut så just nu, jag brukar försöka ändra lite grann i inredningen då och då.

Ibland lägger jag till/byter ut en äggkartong eller nån annan leksak, ibland flyttar och böjer jag träbron. Fotot är före förra inredningsbytet, just nu är hjulet längst till höger och en hel del annat är också ändrat/utbytt/flyttat. Jag ska köpa en ordentlig klätterleksak i trä åt henne förhoppningsvis snart (har inte bestämt vad för nåt än) för hon uppskattar sånt. Den buren förändras hela tiden. =)

Annons:
guanabana
5/31/11, 4:54 PM
#7

#1 och #3 Jisses, 26 burar! Förvånad

Vad har inte det kostat? Visst kan man köpa begagnat men det blir väl ändå en hel del pengar? Och vad kostar inte hamstrarna i drift? =S

Jag räknade faktiskt en Budget på min första månad i "hamsterinköp". Med Bur, skål, leksak, boll, Hjul, mat, "godis", Sand och spånpellets… och förstås en guldhamster :) så kostade det cirka 1100kr. Det var ändå billigt då jag fick buren under halva priset och lite annat fick jag till låns av min syster.

Det var bara inköpskostnad förstås, vissa saker räckte ju mer än en månad medan annat fick jag snabbt köpa mer av. Och så förbrukar man ju inte en Bur och skålar och annat engångsköp på en månad. =P

Vad min hamster kostar mig varje månad vet jag inte riktigt, jag började hålla Budget på det i början men slutade när jag såg siffrorna. Resten är förträngt. Tungan ute

För övrigt Odette, jättefina burar och inredning. Ser inte ut som att du snålat på nått. True hamster-love! Glad

NinniH
5/31/11, 5:01 PM
#8

Två stycken bor i maxi-dunor (dock Gabber, så inga äkta dunor) och två bor i varsin antonius-låda i väntan på att få nya hem.
Kommer köpa in en sån här sen också, till min sällskapskines jag får hem i sommar.
Hittar jag en vettig bokhylla att förvara dem i tänker jag köpa in två till åt mina guldar sen.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

MaaariaS
5/31/11, 5:25 PM
#9

#8 Hur stor är den buren??såg tyvärr inget mått på den!!!

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

HamsterMarie
5/31/11, 5:58 PM
#10

Odette, är det inte jobbigt att städa alla burarna Förvånad?

NinniH
5/31/11, 7:00 PM
#11

#9: Klicka på specifikationer så står det mer. Glad

"Mått: 115 x 60,5 x 57,5 cm (l x b x h)"

En ganska stor Bur med andra ord och jag tycker det är ett bra pris!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

MaaariaS
5/31/11, 7:16 PM
#12

#11 Helt klart ett bra pris för den burenGlad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

karlsson-peter
6/26/11, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Dotterns Bur, eller rättare sagt hennes guldhamsters.

Jag har byggt alla hyllplan själv och har har anpassat dessa så att det inte kan bli några höga fall. Har försökt behålla bottenytan fri förutom på leksaker.
Det enda som finns stationärt på botten är matskålen samt toa i vänsterkanten.

På kvällstid kan jag tända lite lysdiodsbelysning som sitter monterade under hyllplanen.

Nackdelen med bygget är att det inte går att ändra så mycket i inredningen, förutom olika saker på botten. Hamstern verkar trivas även om hyllplans inredningen är stationär.

Annons:
Roxie
6/26/11, 8:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Såhär ser det ut hos mig just nu :)

// Sofia

Lojs
7/3/11, 5:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#13 Den buren är ju underbar! Jag önskar att jag var lite händig så att jag kunde få till något sådant!

Idag har jag pysslat lite med inredningen i den här blivande buren. Det är en stor plastback som håller på att bli Bur. Idag gjorde jag hål så att jag kunde fästa våningsplanet och jag hängde även upp "gungan".
Jag funderar på att göra ett fönster på sidan så att hamstern kan se ut, men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det, känns som att det blir lite för gnagvänligt med galler för. Plexiglas kanske, beroende på hur lätt det är att få tag på och vad det kostar.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
7/3/11, 5:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

En annan vinkel.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Crazzy
7/3/11, 10:05 PM
#17

#1

Hur kan du sätta burar PÅ varandra? xD

Fattar bara inte hur man ska kunna öppna buren då… :P

kaizoR
7/3/11, 10:11 PM
#18

17# det finns väl antagligen luckor på sidorna då? Tungan ute

miacaliza
7/6/11, 7:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Här bor min dotters guldhamster Sulfidas Always Alex :))

[Noriisen]
7/6/11, 7:51 PM
#20

#17 Hon öppnar ju endast duna buren uppifrån o resten kan man ju öppna sidorna ;)

Annons:
Rebbie
8/23/11, 9:03 PM
#21

#6 din ser så härlig och färggrann ut! Blev riktigt inspirerad av den… :)

#15 Gud vad fin, säkert rena paradiset för en guldis att bo i!

Jag skäms över att min guldis ännu bor i en Mini Duna som är för liten tycker jag, dock ska han snart få en ny större Bur med massa kul inredning och mini dunan blir reseburen. :D

Afrejd
8/23/11, 9:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Buren för någon månad sen har gjort lite ändringar nu dock =)


Afrejd
8/23/11, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Mina burar


mjuhm
8/24/11, 1:38 PM
#24

Jag sätter ett tassavtryck här. Har inte kameran här hos pappa, så bilder kommer senare ^^.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Odette
8/24/11, 2:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Haha ja precis som någon skrev här ovan så går ju de flesta gallerburar att öppna framifrån också. Nu efter att jag har flyttat till hus så ser det lite annorlunda ut, samma upplägg men lite mindre plats.
Jag blir nog tvungen att investera i lite Antonius ställningar här framöver, för att få mer plats och så sprätter det ju mindre spån *hmm*

Jaja, här är en bild på mitt hamsterrum som det ser ut idag Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Odette
8/24/11, 2:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Det som är bra är att jag har desto bättre rastnings möjligheter nu än tidigare, hamstrarna får vara ute mer & längre! Vilket känns kanon Cool
Så det kommer nog att funka super med Antonius backar, de får så pass mycket aktivering på kvällarna numera så en lite mindre och tråkigare Bur funkar nog till de flesta iaf Tungan ute

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

dragonstar
9/7/11, 10:00 PM
#27

Ojojoj!!! och sambon vart trött på mig som hadde en guld och tre dvärgar !!!!

Är faktiskt lite avunsjuk på alal burarna!

Är det för avel du har så många hamstrar elelr tar du hadn om dom som begöver ett hem?

Jasg har just nu en Guldhasmterkille som bor i ett akvarium på ca 150L Ska föröka komma på ett sätt att mublera om när ine i och jag funderar på att skaffa mig någon såndär ställning med mycket plsatlådor i så att jag kan ta hand om akuthamstar. på ett bra sätt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Rebbie
9/8/11, 2:53 PM
#28

#21 menade att skriva att #13 var som ett paradis då den är så stor och med många våningar.. (vill också ha!) :P Hoppsan skrev fel.

Men jag tycker såklart också att #15 är fin! Alla burar här ser ju riktigt trevliga ut.

Charlie2006
9/10/11, 3:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Här bor Hope, måtten på akvariumet, 60x30x30

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
9/10/11, 3:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Här bor Juno, måtten på akvariumet, 60x30x30

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
9/10/11, 3:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Här bor Frigg, måtten på akvariumet, 60x30x30

resten av hamstrarna bor i antoniuslådor.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

AnnaCDSG
9/10/11, 8:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Jag har bara en enda burbild som jag kan hitta på datorn, och det är den största buren som är en 99x51,5 cm ferplast duna. Hittade den billigt på djurmagazinet för ett tag sen. De andra burarna är mindre men alla är dunor i olika märken och storlekar.

Har satt in lite mer inredning nu bara men annars ser det likadant ut nu.

AnnaCDSG
9/10/11, 8:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Rasthagen.

AnnaCDSG
9/10/11, 8:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

…och avdelad.

Annons:
[Noriisen]
9/10/11, 10:48 PM
#35

Snyggt alla har det Tungan ute

mocchino
9/10/11, 10:51 PM
#36

#32 Får man fråga vad buren kostade? :)

// Nathalie

AnnaCDSG
9/10/11, 11:15 PM
#37

#36 Den kostade 699:- om jag inte minns fel. :)

mocchino
9/11/11, 10:08 PM
#38

#37 Verkligen ett kalaspris för en maxi duna! Det är ju annars typ vad de vanliga dunorna brukar kosta. ;)

// Nathalie

AnnaCDSG
9/15/11, 1:30 AM
#39

#38 Ja, verkligen ett bra pris! Funderar på att köpa en till om jag hittar en bra plats att ha den på här hemma. Skrattande

UlrikaD
9/15/11, 1:44 AM
#40

#33 Vad snygg hagen var!

Måste ta och bygga nya, lite smidigare saker som man inte slår ihjäl sig på.

AnnaCDSG
9/15/11, 11:19 AM
#41

#40 Tack! Haha, min är inte så smidig när man ska flytta den. Vinglig och känns som den ska falla isär. Skrikandes Men den duger bra till hampisarna i alla fall. :)

Annons:
Magda
9/15/11, 11:28 AM
#42

#25 får jag låna din bild och skriva ut Oskyldig måste visa för mamma som inte tror att det finns någon som har fler burar med djur än jag SkrattandeSkrattande

det är underbart med husdjur och djur intresse! tyvärr förstår inte folk i min omgivning det *s* Flört

Trixies
9/15/11, 12:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Tindras bur;

Trixies
9/15/11, 12:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Tindras bur;

Trixies
9/15/11, 12:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Hachikos bur;

Trixies
9/15/11, 12:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Hachikos bur;

Trixies
9/15/11, 12:44 PM
#47

Jag vet att Hachis Bur är väldigt liten men när jag såg han i djuraffären föll jag direkt för honom men hade knappt några pengar då så fick köpa den billigaste buren i affären. Men snart ska jag inköpa en större Bur till min prins :)

[Jounapä]
9/21/11, 4:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Oj vilka fina burar ni alla har! Blev speciellt inspirerad av #13! Jättecoolt Skrattande

Här är iaf min guldhamster Charlies Bur ^^

Annons:
kimky
10/1/11, 12:38 AM
#49

Tänkte bara hör,var för har många så många höga gallerburar? Det är ju det mest onatruliga som finns för hamstrar klättrar ju inte direkt och är marklevande samt gräver de i naturen,så varför inte akvarier?

Wand
10/1/11, 8:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Jag har inte haft tillräckligt med pengar eller tid för att inreda med en massa roliga saker till min lilla Smiley, men jag ska försöka bygga en skojig rasthage till henne så fort resurserna finnes. Ska fylla på med spån också när jag ska städa, så hon får något mer att gräva runt i.

Hon bor i ett akvarium på 90x35x37 cm, jag funderar på att skaffa en stor duna eller ett mindre akvarium till henne där hon får flytta in och sedan skaffa ett gäng robbar som får bo i detta akvarium. Jag har dock inte bestämt mig ännu för hur det blir, det beror ju återigen på det ekonomiska, mest.  

Men såhär ser det ut i alla fall! Och för er som undrar så nej, hon biter inte alls på plastlådan som hon har som sitt sandbad, har inte gjort någongång alls. Men jag ska ändå införskaffa mig en glasskål istället så fort jag kan.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Jounapä]
10/2/11, 2:05 PM
#51

#49: Jag har iaf läst att hamstrar gillar att klättra, och min lilla Charlie klättrar som en galning på gallret och på andra leksaks-klätterställningar som jag har köpt åt honom. Han verkar gilla det Glad

Charlie2006
10/2/11, 2:08 PM
#52

#51 Hamstrar har ingen höjdkänsla därför ska man inte ha höga burar. Då dom kan skadda sig om dom ramlar ner.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Wand
10/2/11, 2:21 PM
#53

#51 De kan ju inte se mer än ca 15 cm fram så när de klättrar är det ju omöjligt för dem att veta att de är högt från marken.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

mjuhm
10/2/11, 3:27 PM
#54

Man ska aldrig ha en för hög Bur. En av mina sötnosar bröt nacken i en av burarna.. Och jag håller med ovanstående.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

guanabana
10/2/11, 4:24 PM
#55

#51 och #52 - 54

Jo, allt stämmer ju förstås. Hamstrar har ingen vidare höjdkänsla, och ovanpå det ser de inte så bra. Därför händer det lätt olyckor med höga burar där fallrisken är stor.

Men samtidigt behöver hamstrar få klättra, de gillar att kunna ta sig till en högre punkt och "spana" lite grann (inte kanske så mycket med ögonen som med nosen, men det ser faktiskt lite ut som de spanar Tungan ute). De har både gräv och klätterbehov, så den bästa kompromissen är att ha en någorlunda låg Bur med djup botten för Bottenmaterial och t.ex: ett klättertorn i trä som de kan undersöka. De behöver inte ha en faktiskt hög Bur för att kunna klättra. Lite spännande "leksaker" duger utmärkt.

Men har man ändå en hög Bur så kan man ha många våningar, men då måste de överlappa varandra så inte fallet blir långt. I även låga burar brukar det kunna rymmas med en extra våning, vilket går alldeles utmärkt då fallrisken brukar inte vara så farlig om våningen är nära marken. Jag föredrar något lägre burar med plats för bara en våning framför höga med flera, men som sagt går det bra bara man hela tiden planerar inredningen efter riskerna.

Annons:
[Bibbo]
10/2/11, 4:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

en halvbra bild kommer här det syns inte men det är 3 våningar… :D

mjuhm
10/2/11, 10:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Här är en bild på hur Dante bor. Hade köpt en väääldigt liten Bur för några år sedan då jag inte visste lagmåtten på burar. Har inte använt denna Bur på mer än ett år men vill ju inte att den ska stå & skräpa. Så jag satte ihop den med en plastlåda :).

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

mjuhm
10/2/11, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Såhär bor Liebe förtillfället nu när hon är dräktig (Dante & Liebe bor ihop men imorron flytar Dante där ifrån).

Hon bor i ett ombyggt sängbord. Dock litet men hon rör ändå inte på sig så mycket nu när hon är dräktig.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

mjuhm
10/2/11, 10:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Och sist men inte minst. Såhär bor min skruttis dam Paris. Hennes Bur ser smutsig ut men hon har massa gula kartongbitar där i som ser ut som kissat sågspån. Hennes vatten skulle jag just byta (hade hett ut allt) så det ligger blött sågspån 6 en matbit där i som Paris hunnit he dit -.-

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

mjuhm
10/2/11, 10:47 PM
#60

Anledningen till att Liebe inte har så mycket i sin Bur är för att hon ska snart ha bebisar.

Och anledningen till att Paris har så lite saker är för att hon utnyttjar inte alla saker utan nöjer sig med sitt mjölkpaket.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

guanabana
10/6/11, 1:51 PM
#61

#57 Fiffig idé det där med att slå ihop den lilla buren med en låda. Det gäller bara att hammisen inte rymmer från den öppna lådan. Men du har säkert koll på det där. Flört

Jag använder också en öppen plastlåda, men inte som Bur utan som en rasthage åt min hammis. Jag köpte min från Ikea, en rätt hög, bred och lång låda som för tillfället är helt tom. Har just städat och tvättat ur den idag men har inte hunnit fixa så mycket nya grejer till den. Min plan var att fixa dit en liten trädgård med typ persilja och lite annat, men trädgårdsplanerna är framskjutna tills jag får mer pengar. Gråter

Jag tror jag måste planera det bättre också, vill inte att min guldhamster blir jordig och blöt. Kanske breda, låga krukor som är svåra att välta kan fungera….hmm…. Obestämd

WilmaP
10/6/11, 2:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Så här såg Smillas Bur ut för några dagar sen. Jag tycker att det är lite för litet, men hon verkar trivas. Försöker att lägga in så många roliga saker som möjligt. Dock har hon börjat använda sitt trähjul (som annars är mkt praktiskt) som toalett. Eller hon använder det som en kiss toalett, bajsar det gör hon är sitt hus, där hon sover. Mysigt att sova bland sitt bajs va..?Flört

Annons:
mjuhm
10/17/11, 10:22 PM
#63

#61 I vanliga fall har jag ett lock över halva lådan så att han inte kan smita. Har han inte locket, smiter han direkt den rackaren ;).

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[squash97]
10/18/11, 10:14 AM
#64

så här ser det ut hos migFlört överst bor Steve, i mitten Gurkan och underst Camomill+bebisarnaFlört funderar på att köpa in en antonius-låda eller liknandeoch göra om till Bur snart ifall jag köper några tillTungan ute

[squash97]
10/18/11, 10:15 AM
#65

glömde skriva att det finns en annan liten låda som används som "leklåda" just nuGlad

Bianca11
10/18/11, 11:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

På första bilden bor bröderna August och Stuart.

Andra bilden bor vår nykomling Mandis.

Tredje bilden bor Bianca med sina 3 bebisar Penny, Elly Mae och Teddie.

Bianca11
10/18/11, 11:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Mandis Bur

Bianca11
10/18/11, 11:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Så Bianca med döttrarna :-)

goldenhamsters
10/18/11, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Har 3 samla lådor och en låda från clas ohlsson som burar åt mina 5 hamstrar :)

Mvh Alicia.


Annons:
kimky
11/4/11, 1:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

I akvariet längst upp bor en dvärghamster hona och i terrariet under bor en guldhamster i varje del :)

Dvärgisens Bur har måtten ca 60x30x30 och guldhamstrarnas är 60x55x35cm till varje hamster. Nytt sly läggs i såfort det behövs och löv fås nu på hösten till att ha som bomaterial ^^

Novis10
11/4/11, 9:51 AM
#71

*Tassavtryck*

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

goldenhamsters
11/4/11, 10:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

En hage som jag gjort

Mvh Alicia.


[Bibbo]
11/4/11, 11:50 AM
#73

#72 Jätte fin :)

mospudlar
11/4/11, 12:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Jag köpte nyligen ett par roborovskis, två superfina små killar Kyss
Dom har fått flytta in till detta terrarium!

NaDa...
11/4/11, 8:22 PM
#75

*tass*

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Rebbie
11/5/11, 2:02 PM
#76

#70 Oj vad fint! Glad

Annons:
[aammE]
11/5/11, 7:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Detta är Fyodors Bur, efter som att locket inte är på så ser man ej hängmattan oh sådant som hänger från gallret i taket. Det är en mellanduna.

Magda
11/5/11, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

här kommer mina vintervita killars bur

Magda
11/5/11, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

och så här bor vår guldhamster Afrodite

kimky
11/5/11, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Guldhamsterbur

kimky
11/5/11, 9:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Dvärgis

goldenhamsters
11/5/11, 10:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Såhär bor Eternity just nu.

På sista tiden har jag börjat strö torkat gräs över hela burens leksaker och alla mina hamstrar älskar det. De är mer skyddade och verkar trivas otroligt bra i sina burar. De försöker rymma tillbaka till sina burar när de är ute och försöker inte längre rymma från sina burar. De är ju bytesdjur och gillar nog att vara lite gömda under gräs-

Mvh Alicia.


goldenhamsters
11/5/11, 10:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Såhär bor Eternity just nu.

På sista tiden har jag börjat strö torkat gräs över hela burens leksaker och alla mina hamstrar älskar det. De är mer skyddade och verkar trivas otroligt bra i sina burar. De försöker rymma tillbaka till sina burar när de är ute och försöker inte längre rymma från sina burar. De är ju bytesdjur och gillar nog att vara lite gömda under gräs-

Mvh Alicia.


Annons:
goldenhamsters
11/5/11, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Toms boende

Mvh Alicia.


KAGE
11/6/11, 6:22 PM
#85

Bleehh vad små och inredningslösa burar vissa har.

/Karoline.

mjuhm
11/6/11, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Såhär ser Liebe & bebbarnas Bur ut nu.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

DwarfNome
11/6/11, 6:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Blev ganska nöjd med Conrads senaste burinredning :) Kunde sett lite bättre ut dock.

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

jollycox
11/6/11, 8:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

I helgen fick Dobby(guldhamster) flytta in i vårat gamla akvarium. Tidigare bodde han i en 70's duna men jag tyckte att det kändes för litet och vi hade bara 6 fiskar kvar så vi gav bort dom och skurade ur akvariet. Det är 110 x 47 x 50 cm.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Novis10
11/6/11, 9:06 PM
#89

Kameran är borta men när den hittas så ska jag fixa bilder :)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

AnnaCDSG
11/7/11, 1:25 AM
#90

#88 Snyggt!

Annons:
[malin12345678910]1
11/7/11, 4:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Här är mina burar som jag har här hemma :)

[malin12345678910]1
11/7/11, 4:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Och här är en till…

[malin12345678910]1
11/7/11, 4:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Och nu den sista.

otto77
11/7/11, 4:24 PM
#94

vad fina burarGlad

[malin12345678910]1
11/7/11, 7:03 PM
#95

#94 Sa du till mig? :)

Novis10
11/7/11, 7:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Nu kommer lite bilder på mina burar :)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Novis10
11/7/11, 7:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Alice Bur (bit skador som blivit lagade med träkubar).

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Annons:
Novis10
11/7/11, 7:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Alvas Bur eller snarare akvarium :)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Novis10
11/7/11, 7:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Evondas Bur (duna Bur multy) :)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

otto77
11/9/11, 6:25 PM
#100

#95 till allaSkrattande

[aammE]
11/9/11, 6:51 PM
#101

#99 Precis en sådan har jag! (Det är den som visas i #77)

[malin12345678910]1
11/9/11, 7:18 PM
#102

#100 okej :)

otto77
11/9/11, 7:41 PM
#103

Skrattande

Novis10
11/9/11, 8:35 PM
#104

#101
Okej vad roligt :)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Annons:
StinaKarlsson
2/12/12, 8:22 PM
#105

Spar som inspiration, ni har jättefina burar allihopa! :D Dessvärre kommer jag inte kunna göra så mycket ändringar i inredningen till min lilla pojke, men ska definitivt använda tråden som inspiration! :D

Erika89
2/12/12, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Mårten bor i ett 150liters akvarium och trivs bra :) 

Måste dock köpa in lite roligare leksaker :)

Erika89
2/12/12, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Mårten bor i ett 150liters akvarium och trivs bra :) 

Måste dock köpa in lite roligare leksaker :)

Dock har jag tagit ur dammsugarslangen då han gnagde på den :( Men har hittat ett papprör istället :)

Jenna_Nord
2/12/12, 11:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Här bodde min pojke :) Men han gick tyvärr bort i januari.. :( Så tomt utan honom nu!

Mvh Jenna

Novis10
2/13/12, 7:42 AM
#109

Ja nu har man mer eller mindre burar och hamstrar, så jag kanske får ta och ta kort senare och presentera dem. ;)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.


Medarbetare på Hamster ifokus!

Minoth
2/13/12, 3:21 PM
#110

#98 herregud va stor hamstern ser ut jämfört med akvariumet. 

VARFÖR HAR SÅ MÅNGA SÅ EXTREMT SMÅ BURAR :S

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Amorita
2/13/12, 3:36 PM
#111

*tassavtryck*

Annons:
Lojs
2/13/12, 3:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

#110 Det kan ju ha många anledningar. Vissa hamstrar trivs bättre i små burar, och många äldre utnyttjar inte en stor Bur. Man kanske har dåligt med plats eller inte råd att köpa en stor Bur, men man har hamstern ute mycket istället. Det finns nog många anledningar.

Själv har jag burar i väldigt olika storlekar, mina minsta är mina Antonius-ställ, (vet tyvärr inte exakrt måtten) de har jag mest som karantän eller för unga hamstrar som väntar på transport till sina nya hem. Mina största är mina 130-liters samla-lådor, de prioriteras till mammor med bebisar, men när jag inte har bebisar så bor mina aktivaste hamstrar i dem.

Jag försöker anpassa burstorlek, inredning och aktivering individuellt till varje hamster så att alla trivs så bra det bara är möjligt.

Förutom burarna så har jag just nu 4 rasthagar i olika storlekar och med olika grejer i, som hamstrarna får komma ut i varje kväll. (För att det ska vara så roligt som möjligt för dem så får de komma ut i olika hagar olika kvällar) Och ibland får de även vara ute och springa på min toalett.

På bilden är inredningen i en av mina 130-liters samlor, komplett med mamma och bebisar. ;) Där är dock ommöblerat nu. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Minoth
2/13/12, 4:00 PM
#113

Jag tycker 130 L samlan borde vara minsta möjliga oavsett hamster…. kan knappast tänka mig att hamster VILL sitta i en Bur som är 40 cm….

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Twisted_T
2/13/12, 4:11 PM
#114

#113 Det finns de hamstrar som inte mår bra av att bo i en stor Bur och trivs bättre i mindre.

Det är ungefär som med människor, alla vill inte ha en lyxvilla vissa vill bara bo i en liten lägenhet och nöjer sig med det.

Sen som #112 sa så rör sig inte äldre så mycket på sig ibland och utnyttjar inte hela burytan.

Om man har uppfödning eller bara har många hamstrar så får man ju ofta tänka mer på det, du får ju inte plats med jättestora burar till alla.

Utan de som trivs bäst i små får mindre burar och äldre hamstrar som rör mindre på sig får mindre burar.

Samma med ungar som väntar på flytt osv.

Finns akvarium som är mindre i samlan som jag tycker är fullt tillräckliga åt aktiva hamstrar med.

Däremot så har jag bara 3 hamstrar och mitt minsta akvarium som jag använder är ändå på ca 70 cm på längden/brädden.

Man ska ju alltid låta hamstern komma ut och springa lite med :)

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Minoth
2/13/12, 4:14 PM
#115

Tycker ändå det känns som att varje gång någon visar ett typ terrarium som är 100 cm brett (OCH DET ÄR INTE MYCKET) så skriver jättemånga " åååh va fint, jag önskar jag kunde ha så stort till mina" 

Det är i mina ögon inga bra djurägare om man skaffar djur trots att man vet att man inte kommer ha råd/plats med ordentliga utrymmen….

Men jag vet inte de är bara en tanke jag känner när jag tittar i såna här trådar

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Lojs
2/13/12, 5:48 PM
#116

#115 För min del ser jag inte antal cm som det viktigaste, utan hur djuret faktiskt mår och hur det tas om hand. Jag personligen försöker tänka som man gör med djurparksdjur, med berikning av naturliga beteenden som födosök, bäddning, grävande mm. Plus då anpassning efter vad individerna tycker om. Och naturligtvis då tiden hamstern får utanför buren.

Hamstrar är otroligt individuella (i alla fall mina), och jag ser inte vad det tillför en hamster om den har stor Bur med massor av leksaker om den varken går runt i hela buren eller bryr sig om leksakerna. Där ser jag som sagt utmaningen i att hitta vad just den hamstern uppskattar och tycker är roligt, och med hjälp av det aktivera hamstern och berika dess omgivning.

Ett långsökt exempel, men det är inte många som säger att man inte kan ha en hund större än dvärghund om man bor i en etta, för det är ju inte storleken på lägenheten som gör skillnad, utan vad man gör med hunden, både inne och ute, och dessutom vad hunden som individ trivs med.

Man kan ju se om ett djur mår dåligt, på lite olika sätt, till exempel genom stereotypa beteenden, apati och allmäntillstånd i övrigt, och det är ju det man får gå efter, studera de djur man har och se om de verkar må bra.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

NaDa...
2/13/12, 5:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Här bor Brage.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[DjurTjejen]
2/13/12, 5:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

såhär har min hamster kille Harley det just nu. men ska möblera om och byta ut lite och flytta om osv

Han har inget Hjul av olika orsaker bland annat att han endast var där och ingen annanstans

Annons:
Linda3046
2/13/12, 6:07 PM
#119

Det här med att vissa hamstrar inte skulle gilla stora burar tror jag mer har att göra med att de blir osäkra om de är en öppen yta? I alla fall kan jag inte tänka mig att det är speciellt vanligt att hamstrar skulle han något emot en stor Bur i sig, de har ju betydligt större ytor att röra sig på i det vilda.

Man ser ju en del som bara har sandbad, matskål, hus och kanske ett Hjul i sina burar och då är det ju inte konstigt att det blir tomt och öppet i en större Bur. Hamstrar är ju bytesdjur så de tycker inte om öppna ytor.

De första hamstrarna jag provade en 130l samlalåda till trivdes inte alls i den. Men när jag gjorde ett sista försök med Tutte så hade jag hyllplan och massa gömställen (hade bland annat tre olika hus) och ett lock till själva lådan. Han trivdes jättebra :)

Minoth
2/13/12, 6:26 PM
#120

#119 *gilla*

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Lojs
2/14/12, 6:29 PM
#138

#137 Inlägg tas bort automatiskt om de anmäls, alla som har iFokus Insider kan anmäla inlägg.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Jenna_Nord
2/14/12, 9:51 PM
#148

Har 17 inlägg blivit anmälda? :S

Mvh Jenna

gulzebra
2/14/12, 9:51 PM
#149

#138: Hmm, nu minns inte jag vilken siffra mitt inlägg hade så jag vet inte om det där var riktat till mig? In that case så menade jag iaf ang banning av trollet, för banna kan ju insiders däremot inte göra :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Imasy
2/14/12, 9:59 PM
#150

Det är jag som har raderat alla inlägg då jag anser att det inte är okej att diskutera en enskild person, huruvida denne skriver "konstiga inlägg" eller att denne ska stängas av.

Jenna_Nord
2/14/12, 10:12 PM
#151

#150

Kan inte du som Sajtvärd hjälpa oss, istället för att bara radera alla inlägg?

Mvh Jenna

mandyosv
2/14/12, 10:19 PM
#152

#151, om det är en 9 årig flicka, så låt henne fantisera. herregud så big deal? Hon tjänar väl ändå ingenting på det och vill väl bara provocera om det är ett troll och ingen liten tjej.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Imasy
2/14/12, 10:23 PM
#153

#150

Hjälp med vad?

Visst var det fel av den medlemmen att lägga in bilder som inte var hennes, men om det stämmer att hon bara är nio år gammal förväntar jag mig inte heller att hon ska ha kunskap om immaterialrätten.

I övrigt gör jag inga värderingar över inläggens innehåll eller utformingar sålänge de inte bryter emot sajtens regler.

Annons:
Jenna_Nord
2/14/12, 10:23 PM
#154

#152
Jag tycker inte att det är okej att hitta på sjukdomar eller problem (som jag förmodar hon gör då all annan infon aldrig stämmer!!) och låta snälla människor lägga ner tid för att svara på allt.
Ska man kunna gå runt på sidor och provocera även om man lätt kan ta bort denna medlem..?

Mvh Jenna

mandyosv
2/14/12, 10:25 PM
#155

#154. ja vem bryr sej, koncentrera dig på något mer väsentligt! :) tillexempel ta ut hamstrarna i rasthagen & låt dem ha roligt :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Jenna_Nord
2/14/12, 10:25 PM
#156

#153

Okej.. Då kan jag inte låta bli att hoppas att hon snor en av mina bilder så jag kan anmäla henne… även om hon nu bara är 9år har hon fått x antal inlägg som talar om för henne att det är olagligt och oschysst. Ändå ser jag bara fler och fler trådar/inlägg av henne.

Men jag ska inte skriva mer i denna tråden då det är OT.

Mvh Jenna

Imasy
2/14/12, 10:28 PM
#157

#154

Jo, fast hur ska vi veta vad som skrivs är sant eller ej? Vem avgör det och vilka kriterier ska man gå efter?

Läste tråden om hamstern som kliar sig, och det är väl varken den första eller den sista tråden på forumet med den frågan, så jag har lite svårt att se det konstiga i det?

Imasy
2/14/12, 10:31 PM
#158

#156

Kan väl säga att det är många vuxna här på forumet som är och tallar på andras bilder också, tex bilder på en Bur de ska köpa som är stulen ifrån någon nätbutik etc.

Sedan så är det inte "bara att stänga av" en medlem sådär heller. Jag kan enbart porta medlemmar från denna sajt, men vad denne gör på andra sajter är inte relevant till denna sajt. Har enbart stängt av medlemmar som härjat på andra sajter i förbyggande syfte i extremfall.

Minoth
2/14/12, 10:39 PM
#159

Men grejen är den att de gått hur många troll som helst på sajten…

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Minoth
2/14/12, 10:40 PM
#160

tror inte en 9åring skriver så bra

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
Flöffo
2/15/12, 9:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Jag har precis bytt inredning och Bottenmaterial Glad

//Flöffo

EmeliieT
2/15/12, 10:15 AM
#162

Är ett akvarium med måtten 80*30*30 cm för litet för två dväghamstrar? =)

Adrina
2/15/12, 3:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

Håller med Minoth gällande de små burarna, men egentligen är det som mest förvånar mig är att alla har så lite underlag Förvånad Hamstrar är minst lika gräv och tunneldjur som gerbiler och på gerbiler.ifokus har de flesta 20 cm underlag för grävmöjligheter. Det tycker jag vi ska ha till våra hamstrar också, ännu en grej varför inte gallerburar är bra! Jag använde en samla-låda och där hade jag alltid minst 15 cm underlag, oftast mer än det ca. 30 cm (som en vanlig linjal).

Detta var Kastellis Bur för någon/några månader sen.

Adrina
2/15/12, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Sen bodde hon såhär i ca. 2 veckor innan jag tog ut hyllplanerna och la hela hyllan ner på golvet och tog ca. 20 cm underlag. Och det är så hon bor nu, har dock inte någon bild på det.

Minoth
2/15/12, 5:25 PM
#165

#163 håller helt och hållet med, hamstrar ska också gräva! 

Sen så gillar dom inte öppna ytor eftersom dom bor i tunnlar i naturen så jag blir nästan chockad när folk har, Vattenflaska, hus, Sand, Hjul och inget mer???

Inte konstigt att det finns hamstar som "inte gillar" stora terrarium…. Suck.

Men jättefint har du det adriana!

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Adrina
2/15/12, 7:26 PM
#166

Ja, det bästa underlaget hade ju varit torv men det är tyvärr inte så miljövänligt så använder spån. Har använt torv några fåtal gånger och Kastelli gillar de. Kan man kanske använda plantjord om man låter det torka? Brukar ju vara lite småfuktigt när man öppnar det. Är väääldigt noga med att alla mina djur har det så naturligt som möjligt hemma hos mig…

Minoth
2/15/12, 7:32 PM
#167

#166 plantjord som fått torka låter intressant, man kanske kan blanda in lite Sand i det. 50/50… Hmmm spännande! 

Viktigt att använda ekologisk jord då såklart.  

Men det kan ju hända att när de torkar så faller de bara isär om dom försöker gräva i det…  Vet att torv inte är så miljö vänligt men om man lägger tillbaka det i komposten så gör man iaf naturen en liten tjänst iaf

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
StinaKarlsson
3/14/12, 10:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Här komemr bild på Harrys Bur som äntligen fått lite inredning! (beställde grejer på nätet, men tog nästan 3 veckor innan jag fick hem sakerna… :P)

Lojs
3/14/12, 3:05 PM
#169

#168 Var beställde du som tog sån tid?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Denna kommentar har tagits bort.
StinaKarlsson
3/14/12, 3:39 PM
#171

De hette CRT zoo tror jag… En grej blev restnoterad, plus att vi bara har utkörning med DHL 2 gånger/vecka, så då tog det tid… Men jag är nöjd med grejerna och bemötande, så inget ont om leverantören!

Cafesinner
3/19/12, 1:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Vanliga buren där han bor söndag kväll -> Fredag kväll

Cafesinner
3/19/12, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#173

Och helgburen där han bor Fredag kväll -> Söndag eftermiddag.

madsan
3/19/12, 3:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#174

Jag har en liten guldis som heter Olof :) Han bor i sin tre våningar höga dunabur!

Bilderna är lite sådär eftersom dom är tagna med iphone!

högsta våningen :)

Madsan

Annons:
madsan
3/19/12, 3:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

näst högsta :)

Madsan

madsan
3/19/12, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

Botten :) Olof har ett litet oranget hus som han gillar att bli buren i om man ska ta ut han ur buren :) Sista säkerhetslinan innan jag får ta i honom helt och hållet!

Matskål i samma färg också

Sen har han ett litet bo som inte syns på bilden men det är iallafall lokaliserat till under våningen med hjulet :) Det är också där han gör sina behov ;)

Madsan

madsan
3/20/12, 1:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#177

Idag blev det ommöblering för Olof då jag har märkt att han inte utnyttjar sin högsta våning. Det har även vart ett problem att hans Hjul stått på andra våningen vilket gör att det låter något förfärligt när han springer i det på natten eftersom att plasten buktar. Nu står hjulet på första våning, sanden och huset på andra och jag kommer åt mycket bättre när jag ska städa och klappa honom :)

Smörjde även hjulet så nu sitter han och smaskar lite på det haha :P

Madsan

Twisted_T
3/20/12, 1:53 PM
#178

#177 Är det saltsten eller mineralsten du har där?

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

madsan
3/20/12, 3:24 PM
#179

#177 mineralsten :P

Madsan

madsan
3/20/12, 3:25 PM
#180

#178*

Madsan

Twisted_T
3/20/12, 3:30 PM
#181

Okej. Jag bara såg den och reagerade. Det är inte bra med varken mineralsten eller saltsten till hamster. Han får i sig tillräckligt med vitaminer i en allsidig kost. Det är ju kalk i mineralsten vilket kan ge njursten i alla fall säkert mer också. Så hade jag varit du så hade jag tagit bort den och gett lite varierad kost istället (inget illa menat alls utan ville bara säga det så att du vet).

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Annons:
madsan
3/20/12, 3:47 PM
#182

#aha ok då ska jag genast ta bort den! Tack för tipset!

Madsan

Twisted_T
3/20/12, 5:18 PM
#183

Ingen fara :)

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

madsan
3/20/12, 7:36 PM
#184

#183 Jag har en fråga till dig eftersom du vet mycket verkar det som :) VAD ska jag köpa för Foder? Finns det något bra färdigblandat Foder alls eller är alla bara för feta? Jag fick med ett Foder som heter nature när jag köpte Olof men det är massa frukt och solrosfrön i även om det är annat i med så vet jag inte om fodret är för fett. Vet du något om detta?

Madsan

Twisted_T
3/20/12, 7:47 PM
#185

#184 Nja vet mycket.. Sådär. Finns väl alltid dem som vet mer ;). Men jag blandar min egen då jag tycker de färdigblandade har för mycket fett i sig eller onödiga saker. Sen vet man ju exakt vad man har i om man blandar själv. Jag har Axa grynblandning (den innehåller både korn,vete,råd och havre) som bas. Sen har jag undulatfrön/parakitfrön i (Bara de vanliga fröna inga solrosfrön eller feta fröer i). Sen har jag puffat ris i då de gillar det. Jag har även i torrfoder för hund och katt då familjen har både och hemma så får av dem (skall börja köpa eget torrfoder för hundvalpar när det tar slut här). De som behöver lägga på sig lite får även osaltade cashewnötter eller pumpakärnor i mixen.

Det är ju så med att denna maten räcker längre än en färdigblandat och kostar mindre i längden då man blandar lite mat åt gången i en liten burk t.ex. och när det tar slut så har man ju mer att fylla på med :)

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Twisted_T
3/20/12, 7:49 PM
#186

råg skall det stå*  Sen köper jag ju lite nytt då och då och blandar i och byter ut med. Det som känns vettigt. Funderar på att torka egen majs,morötter eller ärtor och ha i maten med men får se hur det blir :)

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

madsan
3/20/12, 7:50 PM
#187

#185 Aha ok ah jag har hört att det är många som blandar själva. Det låter som en bra blandning får ta en tripp till Ica och zoo och inhandla detta.

Madsan

Twisted_T
3/20/12, 7:53 PM
#188

#187 Ja det är nog det vanligaste. Vissa blandar färdiga kaninfoder och liknande med annat med. Finns lite olika varianter med jag kör på det jag skrev nyss då det är lätt att få tag i och känns som en bra blandning :)

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Annons:
madsan
3/20/12, 7:58 PM
#189

#188 ok tack för tipsen!

Madsan

Sarah!
3/20/12, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#190

Här bor Chantelle :D Fast det har skett lite ändringar t.ex. hon har inte kvar hängmattan men det här är iaf. hennes Bur :) Och lite andra leksaker.

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

guanabana
5/15/12, 8:40 PM
#191

#118 DjurTjejen, Naah vilken fin Bur! Vart fick du tag på den? =D Frågar just eftersom jag ser att det är en savic och den påminner om min gamla Bur som jag har nu. Jag har velat "uppgradera" mig ett tag men inte kunnat då min guldhamster hatar för stora förändringar. En större Bur som påminner om hennes gamla kanske hon kan acceptera. => Jag försökta göra en egen stor Bur av en stor SAMLA-låda från IKEA men det dög visst inte åt henne. :/ Använder den som rasthage istället numera.

Slugawoo
5/15/12, 9:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

Mina hamstrar bor i Samla lådor från ikea.

Locken är täckta med galler från en gammal gallerbur. :P

/Miranda

http://www.wix.com/slugawoo/slugawoo

JaneCaterine
5/22/12, 1:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

Slänger in ett avtryck här sålänge, väntar på att nya buren ska komma på posten så jag kan göra fint till min Novalee, beställde en criceta 15 då den jag har nu är lite för liten.

// Jane

såhär ser det ut just nu (dålig bild)

StinaKarlsson
5/22/12, 10:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#194

Här är Harrys nya Bur! Tidigare bodde han i #168. Lite sparsamt möblerad än så länge, men mer grejer är på gång! :D

StinaKarlsson
5/22/12, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#195

Och här bor nytillskottet Iris! Även hon har lite sparsamt möblerat, men nya roliga grejer är på gång! :D

Annons:
JaneCaterine
5/23/12, 1:20 AM
#196

#98

Hur f*n kan du ha en så liten Bur (akvarium) !? blir förbannad bara jag tittar. Köp en riktig Bur eller iafl en samlarlåda. Stackars din hamster

*fy skäms*

Skrikandes

Flöffo
5/23/12, 7:55 AM
#197

#196 Det där var inte så snällt sagt… läs inlägg #112 #114 #116

//Flöffo

JaneCaterine
5/23/12, 10:40 AM
#198

#197 Snällt ? Det är en åsikt som jag och andra står för, i ett forum så får man ta sånt, ser jag något som ser hemskt ut så säger jag det. Jag själv tycker att om man ska köpa en hamster så ska man kunna köpa en Bur som har dom måtten som minimalt är tillåtna för guldhamster

det är min åsikt och sen om andra här tycker att en hamster ska ha så litet så får det stå för er men jag är tyvärr emot det!

Bine93
5/23/12, 11:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#199

Såhär bor Min guldis Molly :)

Bine93
5/23/12, 11:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#200

Molly ska få mer inredning :P

Min dvärgis Alfons bor i en Mini duna :)

Simba som jag ska hämta idag ska få bo i min andra mini duna i runt en vecka tills jag skaffat en Samla låda :)

JaneCaterine
5/23/12, 1:12 PM
#201

#199 FINT! :D

madsan
5/23/12, 1:34 PM
#202

Håller med både #196  och #197

Små burar är inte att rekommendera, men det finns olika sätt att skriva fram det på. Kanske mer passande att inte svära och skriva exempelvis: "Jättefint akvarium, men om jag ska vara helt ärlig så är det alldeles för litet. Ett tips är att kolla rekommenderade minimått på hamsterföreningens hemsida :)"

Men det var bara vad jag tänkte ;)

Gud vad fina alla burar är :)

Jag skulle gärna vilja ha tips på vad jag kan göra med min Bur, så denna tråden är jättebra :)

Madsan

Annons:
JaneCaterine
5/23/12, 2:52 PM
#203

#202 självklart har du rätt men jag vart upprörd och arg..

men det är mildare nu :), är så mån om att alla hamstrar i världen ska ha det utrymme dom behöver.

vill se ännu fler burar i denna tråd, det är jätte kul att se hur alla har till sina hamstrar, inredningen dvs :)

madsan
5/23/12, 2:59 PM
#204

#203 Ja precis! Jag förstår verkligen vad du menar, men det kan verka hotande för andra eller den som har buren. Är säker på att ägaren inte vill sin hamster illa och kanske inte har kollat upp ordentligt vad som gäller (Vilket inte är bra). Men som sagt man kan bli arg när man verkligen bryr sig om djuren :) Tänk bara på att använda en trevligare ton så det inte blir ett anklagande inlägg… Finns ingen här som vill hamstrarna illa :)

Precis! Man vill ju helst att de ska ha ett rum för sig själva ;)

Madsan

madsan
5/23/12, 3:50 PM
#205

Jag är väldigt intresserad av de olika byggställningarna som vissa har. Tex #14. Ser ut som en hel bokhylla med burar :) Hur gör man detta och vad heter det? Har kollat en del på Antonius på IKEA…Är det samma?

Madsan

kentis
5/23/12, 5:12 PM
#206

#199 Nice, vart har du köpt det trähuset? :)

saffran123
5/23/12, 7:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#207

Buren:

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

saffran123
5/23/12, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#208

Lekhagen:

(Till mina dvärghamstrar var dock detta)

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

saffran123
5/23/12, 7:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#209

Fast just nu ser deras Bur ut såhär:

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Annons:
[Sniff]
5/23/12, 9:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#210

En inredd antoniuslåda där det just nu är två tjejer som busar runtGlad

Flöffo
5/23/12, 9:45 PM
#211

#210 Är inte det en guldis?

//Flöffo

[Sniff]
5/23/12, 9:56 PM
#212

#211 Jo, det är detGlad

TheGeneralIdea
5/23/12, 10:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

Det är är då Ylles Bur, en 130 l samla :)

JaneCaterine
5/23/12, 11:25 PM
#214

#210 Man ska väl inte ha två guldisar i samma Bur ? dom kommer ju bita ihjäl varandra, eller är det ungar ?

Bine93
5/23/12, 11:28 PM
#215

#206

På Djurhörnan i Lidköping :)

[Sniff]
5/24/12, 10:14 AM
#216

#216 De är sex, snart sju veckor. Så de får flytta isär om lite mer än en vecka. Klart jag inte har vuxna hamstrar tillsammans!

Annons:
Flöffo
5/24/12, 3:35 PM
#217

#216 Okej , vad bra!Jag blev lite orolig jag Glad

//Flöffo

JaneCaterine
5/31/12, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#218

I min lilla hörna bor:

calippo (Lh/Rx hane)

Nova-Lee (Offwhite Bd Kh hona)

Rizzla & Sizzla (Rysk vintervit Sapphire honor)

På andra sian av rummet bor även
"noname" (köpte henne idag så har ej kommit på ett namn)

Kokolandia
6/1/12, 8:31 PM
#219

*tassavtryck*

Muppiiigast
6/28/12, 11:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#220

såhär ser Caspers Bur ut nu! Köpte för ca 2 månader sedan ett nytt akvarium till honom. Det här är 120 långt, 40 cm längre än hans förra. Han älskar det och jag älskar att inreda det med alla nya saker jag köpt till honom! :)

nakuta
6/28/12, 11:38 PM
#221

#220 Riktigt snyggt Skrattande

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Muppiiigast
6/28/12, 11:45 PM
#222

#221 taack! :D

Floppan
6/29/12, 2:57 PM
#223

Har tyvärr ingen bild på mina burar just nu men när jag städat kanske Flört

Annons:
Bine93
6/29/12, 3:04 PM
#224

#220 Jättesnyggt :D förstår att han trivs ;)

Muppiiigast
6/29/12, 4:18 PM
#225

#224 Taack! :D Jaa det gör han verkligen! (:

[Jounapä]
6/30/12, 1:19 AM
#226

#220 Vad fint! Får man fråga hur mycket ett sånt akvarium kostar? Glad

Muppiiigast
6/30/12, 7:17 PM
#227

#226 taack! (: Köpte det här begagnat för 400:- riktigt fynd! Det är inte ofta man hittar så billiga och stora akvarium

Frosstis
6/30/12, 10:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#228

Städade idag :) i den buren bor han i tills fredag, sen bor han i en miniduna i 3 veckor.

[Jounapä]
7/3/12, 11:23 AM
#229

# 227 Oj det var ett riktigt kap Flört

Odette
7/3/12, 3:43 PM
#230

Ny tråd hittar ni här ->

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: