Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 12267 ggr
Gunpowdersmoke
6/20/09, 5:15 PM

Träslag?

Jag satt och läste lite granna runt om vad man kunde ge för grenar till hamstern att gnaga på. Dock stod det en massa om att det var bra för det och det men inte vilka trädslag som rekomenderas eftersom många kan vara olämpliga för sådant.

Någon som vet vad för trädslag man kan ge hamstern?

Annons:
Sigriiid
6/20/09, 7:48 PM
#1

Grenar ifrån fruktträd ska väl vara okej?

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Gunpowdersmoke
6/20/09, 7:58 PM
#2

Jag har ingen aning, någon på en annan sida påstod att körsbär inte var okej för att körsbär är en stenfrukt?

Nicolina
6/20/09, 8:21 PM
#3

Hassel, Vide och Fruktträd ska vara okej.
Undvik iaf barrträd.

Gunpowdersmoke
6/20/09, 8:29 PM
#4

Okej tack. Hur kommer det sig att barrträd är dåligt? är det för att kådan kan kladda ihop pälsen?

[CeKa]
6/21/09, 7:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Löv från al, asp, björk, bok, hassel och lönn är också ok har jag läst - så då borde grenarna också vara det. Löv var för övrigt VÄLDIGT uppskattat här hemma förut

Gunpowdersmoke
6/21/09, 11:56 AM
#6

Det behöver det inte vara, jag läste någonstans att björk och flera andra träslag innehöll någon syra som inte skulle vara bra för dem.

Annons:
[CeKa]
6/21/09, 6:17 PM
#7

Så rätt - fel av mig Obestämd

Löv från al, asp, björk, bok, hassel och lönn är ok.

Men bara grenar från: al, asp, bok, hassel, lönn, obesprutat fruktträd och vide (INTE björk)

aliciia
6/21/09, 6:36 PM
#8

Emily tycker om Lönn :)

Gunpowdersmoke
6/21/09, 7:04 PM
#9

Mina hamstrar(som jag hade för flera år sedan) var väldigt förtjusta i päronträd…

Angående björk så tror jag att det var det som dödade min första då jag låtit min syster ta hand om min hamster när jag var på min kusiners land. Det fanns en björkgren där som vad gnagd på men å andra sidan, min hamster var köpt i en djuraffär av sämre kvalitet och kom från en kull med massor med dolda fel.

Anfa
7/9/09, 2:31 PM
#10

Rönn då?

Gunpowdersmoke
7/9/09, 2:39 PM
#11

Inte en aning… rönnbär är dock ganska beska så jag vet inte om hamstrar skulla uppskatta bären ^^

Anfa
7/9/09, 2:41 PM
#12

#11 Ok, inga rönnbär alldså :)

 jag tänkte på grenarna… Någon som vet?

southdakota
7/9/09, 2:49 PM
#13

Jag brukar ge äppelgrenar. Glad

Annons:
kajsa_karin
7/10/09, 4:14 PM
#14

Jag ger från frukt träd

Saraah-s
7/10/09, 4:17 PM
#15

ger grenar och blad ifrån frukt träden här hemma:)

_________________________________

http://www.scattred.snabber.se

Upp till toppen
Annons: